Opinió

El 5G i el recorregut del contingut prèmium

|2019-04-29T08:55:36+02:0029 Abril 2019|Comunicació21

És la notícia tecnològica de l’any. Gràcies als smartphones i les millorades xarxes 5G, ja som capaços de gaudir de velocitats de descàrrega gairebé immediates. Sense la barrera de la ubicació física, estem creant oportunitats increïbles dins de la indústria del màrqueting. Amb la latència convertida en un assumpte del passat, els usuaris aviat podrem consumir, interactuar i compartir pràcticament qualsevol contingut en temps real, sense importar on ens trobem. Fins i tot en llocs com estadis de futbol o festivals de música, on la connectivitat és sovint problemàtica.

Segur que no us costa recordar l’expectació que va generar l’arribada del 4G i les novetats que va comportar. Però, si bé el 4G va obrir la porta a les experiències dels consumidors connectats i va marcar l’expansió del vídeo mòbil, el 5G té el potencial d’impulsar l’entreteniment fins a límits que ni sospitem.

Penseu en un aficionat a l’esport en l’actualitat, una tarda de diumenge qualsevol: veu el partit a la televisió i revisa a la seva tablet les actualitzacions del seu equip al mateix temps que segueix els comentaris en xarxes socials sobre el joc o altres partits que s’estan disputant . Ara imagineu que aquesta realitat, la de la multitasca, es converteix en una única experiència interactiva: mentre veu el partit pot interactuar en temps real, fer zoom, observar el joc des de la perspectiva individual de cada jugador, analitzar estadístiques sobre la marxa superposant una capa de realitat augmentada, o fins i tot sentir-se un jugador més mitjançant una experiència en directe de realitat virtual.

Millors experiències publicitàries

El 5G significa velocitats de dades més ràpides; concretament, 75 vegades la velocitat del 4G. L’últim Informe de mobilitat d’Ericsson prediu que les principals implementacions de 5G a nivell mundial es produiran a partir de l’any 2020, anticipant les més de mil milions de connexions per a la banda ampla mòbil que estaran disponibles a finals de 2023.

Per als usuaris, la implantació del 5G significa una millora radical en la seva experiència mòbil. Per als anunciants, la possibilitat d’oferir contingut de vídeo prèmium sense preocupar-se pel temps de càrrega o l’experiència de visualització. Això significarà també una reducció dels adblockers.

Molta gent està pensant en el 5G només en relació a com serà la velocitat de connexió o de descàrrega en els seus dispositius mòbils. Però s’està prestant poca atenció al que suposa en termes de producció de continguts: capacitats inimaginables i un creixement exponencial en la capacitat de processar les dades.

En aquest context, el vídeo 4K és només el punt de partida del que vindrà: la possibilitat de crear experiències reactives, immersives, en viu, que atrapin l’atenció del consumidor i la mantinguin, que siguin capaços de multiplicar l’engagement.

Multiplicant l’‘engagement’

La realitat augmentada (AR) (per exemple, amb filtres basats en la ubicació per poder utilitzar en milers de selfies i vídeos) s’ha configurat ja com una eina molt interessant per explicar històries, així com la realitat virtual (VR) i el vídeo 360. No obstant, el 5G serà el catalitzador que impulsi el seu desenvolupament a gran escala. L’any passat, el mercat global combinat d’AR i VR va arribar als 12.500 milions d’euros a nivell mundial, segons Statista, i s’espera que creixi en un sorprenent 1.480% en els propers cinc anys, superant els 185.000 milions d’euros el 2022 .

Una major immersió significa un major engagement. Les experiències publicitàries desenvolupades fins ara han demostrat com la realitat estesa augmenta les connexions emocionals que motiven els consumidors a comprar i a ser fidels a una marca.

Es tracta d’una realitat emocionant on veurem com es converteixen en realitat moltes de les prediccions futuristes que ha anticipat la ciència ficció. Sigui el que sigui el que vindrà, i el que construïm junts, està clar que el nou camí el marca el 5G i que es dirigeix, sens dubte, cap a la direcció correcta.

Kelly Leonard, directora comercial de Verizon Media a Espanya.