Aquest dimarts, 19 d’abril de 2022, serà recordat com un dels grans dies de la història recent de Catalunya Ràdio pel segon creixement consecutiu aconseguit a l’EGM, que situa la ràdio pública catalana com la que més augmenta en oients diaris, i per les dades d’audiència digital del març, que Comscore situa prop del milió d’usuaris únics, essent aquesta la tercera millora xifra des que som a la xarxa i auditen les nostres reproduccions d’àudio i el tràfic digital.

Dia rodó d’audiències de Catalunya Ràdio, amb la coincidència de la difusió de l’EGM i de Comscore. Els resultats són realment molt bons i cal agrair la confiança a l’audiència i felicitar-nos tots plegats per la feinada. El milió d’usuaris únics digital i els 644.000 oients diaris en el còmput més tradicional són la millor síntesi de la meritòria feina que hem fets els últims sis anys i mig. Volíem una Catalunya Ràdio modernitzada, innovadora, valenta i que s’atrevís a captar nous públics i públic més jove. I ho hem aconseguit! Hem rebaixat la mitjana d’edat de la nostra audiència, ens hem convertit en líders entre l’audiència femenina i també a internet entre els joves. És una fita espectacular, i de la qual em sento molt orgullós com a director, especialment en aquest que serà el meu últim EGM i últim Comscore al capdavant de la ràdio nacional.

Semblava impossible, però hem aconseguit allò que molt pocs preveien. Durant aquests sis anys i mig intensos d’actualitat hem assolit les millors audiències tradicionals de la història de Catalunya Ràdio i hem multiplicat per 10 els usuaris únics mensuals a internet, arribant als 50 milions de reproduccions anuals d’àudio en català. La nostra aportació a la normalització de l’àudio en català a la xarxa, l’app i els assistents de veu intel·ligents ha estat la mateixa, si se’m permet la comparació, aquests últims anys que la revolució que Catalunya Ràdio va impregnar a la ràdio en català a l’FM durant els anys 80 i 90 del segle passat. La combinació de canvis a la graella d’FM i d’aposta pel podcast i la innovació digital ha comportat aquest resultat merescut per l’esforç de tots els treballadors i col·laboradors.

“Comiat amb grans resultats d’audiència tant en digital amb un milió d’usuaris únics com amb un creixement del 13% i 644.000 oients diaris a l’EGM”

Aquest últim EGM amb un +13% de creixement (i el milió de Comscore) és el colofó a una etapa que el temps sabrà posar al seu lloc i que he tingut la satisfacció, alegria i honor de poder dirigir. L’EGM sosté que les nostres últimes apostes a la graella han estat del tot encertades, amb la millor xifra a la tarda des del 2005, que aviat és dit. El programa esportiu més escoltat també és nostre, i reforça la suma de La tarda de Catalunya Ràdio i Tot costa. El migdia, amb l’informatiu reformulat Catalunya migdia i uns grans números de Popap i L’última hora del matí de Catalunya Ràdio, també demostra que ens estem consolidant i competint. El matí de Catalunya Ràdio obté un bon registre i no para de créixer, havent estat referència informativa els últims mesos. I si algú vol desvincular EGM de Comscore no haurà entès que gràcies a continguts rotundament exitosos en digital com El búnquer, Crims i Adolescents XL la ràdio pública ha captivat nou públic i públic jove, un dels mandats que recurrentment es fa als mitjans públics, més pensant en TV3 que en Catalunya Ràdio, on ja hem fet la transformació digital i hem concebut els continguts en 360 graus i no només amb els cànons radiofònics del segle passat.

Aprofito, doncs, aquest habitual text d’audiències d’EGM per sumar-hi els digitals i per acomiadar-me de tots vosaltres amb satisfacció i agraïment per la monumental feinada feta i pel projecte assolit i consolidat. Com tots sabeu, el nou consell de govern de la CCMA ha fixat per al proper dia 27 d’abril la data límit del meu mandat com a director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la Corporació. La dolçor d’aquesta cirereta fa justícia al pastís magnífic d’aquests anys, en què el compromís amb el servei públic no ha fallat mai. Gràcies i enhorabona a tothom!

Saül Gordillo, director de Catalunya Ràdio i dels Mitjans Digitals de la CCMA.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram