El Consell de l’Audiovisual de la Comunitat Valenciana ha elaborat una guia adreçada a influencers per promoure una comunicació publicitària responsable en l’entorn digital. L’objectiu és protegir els drets de les persones consumidores, especialment de menors i adolescents.
El CACV explica que la iniciativa respon a l’auge dels creadors de contingut en plataformes com Instagram, TikTok o YouTube, i a la necessitat de garantir la transparència, la veracitat i l’honestedat en les accions promocionals que duen a terme.
El document identifica i descriu diferents formes de publicitat il·lícita (enganyosa, encoberta, subliminal, deslleial o agressiva) i ofereix recomanacions pràctiques per a evitar-les. Entre d’altres, es destaca la importància d’etiquetar adequadament els continguts, garantir la veracitat dels missatges (especialment en matèria de salut o promocions) i protegir la imatge de la infància.
La guia també recull les principals normatives i codis d’autoregulació aplicables actualment.
La CNMC insta a unificar el criteri legislatiu per determinar qui és influencer