L’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació ultima el llançament per aquesta tardor d’una eina dirigida a l’activació de targets en compra programàtica mitjançant models d’intel·ligència artificial, per tal de facilitar un major control i millorar el seu procés.

AIMC Live Active Target uneix les metodologies pròpies del món offline, amb la informació i els models predictius del digital, segons destaca l’Associació. Una part important del projecte és comptar amb informació actualitzada d’AIMC Marcas, l’estudi mèdia-producte per a la segmentació, anàlisi i definició de targets de cara a optimitzar les estratègies de planificació publicitària i la política comercial dels mitjans.

Un cop seleccionat el target concret al qual es vol dirigir la campanya, models d’intel·ligència artificial s’encarreguen d’establir patrons de comportament en el públic escollit. A partir d’aquí, els algoritmes permeten en temps real elevar el target a una mostra superior d’usuaris reals d’internet, sobre la qual posteriorment poder activar la campanya.

D’aquesta manera, AIMC Live unifica tot el procés d’una campanya, trencant les barreres entre la part estratègica i la part tàctica i d’activació, per tenir un control total de la mateixa, destaca l’Associació.