L’Associació Empresarial de Publicitat demana posar en valor la creativitat, la internacionalització i la digitalització per recuperar l’economia. És el reclam que va fer durant una sessió en quart Congrés de Pimes de Catalunya que organitza Fepime Catalunya, celebrat el passat divendres.

Raúl Gilabert, membre de la junta de l’Associació, va reconèixer que “així com l’any passat moltes empreses van destinar la partida de publicitat a recuperar múscul financer, ara es comencen a posar en marxa plans de mitjans i campanyes que, tot i que no sabem quan es podran activar, ja demostren una certa recuperació”.

Gilabert va subratllar que “el big data és la capacitat de conèixer els teus clients, d’estructurar tota la informació que tens per poder-la analitzar. I aquest és un gran repte per implementar una correcta digitalització”.

A més, va afegir que la internacionalització és “un repte que, lligat amb la digitalització i la creativitat, pot permetre a les empreses recuperar la quota de mercat perduda i alhora obrir-se nous camins en altres països”.

Gilabert va posar en valor la creativitat: “ha d’estar al centre de l’univers de qualsevol empresa que vulgui prosperar”. Així, considera que han d’apostar per la digitalització, la internacionalització i la creativitat són aquells que estan a l’equip directiu.

“Les pimes han de fer autocrítica per veure si les persones que estan al càrrec de l’empresa estan preparades per fer front a allò que volen ser d’aquí a 5 anys. I en molts casos, cal un canvi generacional”, va afegir.

Un sector “molt atomitzat” a Catalunya

El president de l’Associació Empresarial de Publicitat, José Ángel Abancéns, va reconèixer la difícil situació que viu el sector arran de la pandèmia: “La baixada de la inversió en publicitat durant el 2020 ha estat del 22% en el mercat general, tot i que hi ha sectors com l’energia, la neteja o l’esport que han pujat”, va dir.

Així, Abancéns va assegurar que el sector “està molt atomitzat” a Catalunya, ja que un 96% de la facturació en publicitat es concentra a Barcelona, seguit de Girona (2%), Tarragona (0,8%) i Lleida (0,5%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram