La compravenda d’espais publicitaris en l’àmbit digital a Europa es va elevar al 77% de les transaccions l’any 2019 i va superar els 23.000 milions d’euros. Així ho indiquen les dades d’IAB, que confirmen que la quota de mercat de la compra programàtica a Europa està cotitzant a l’alça.

En els darrers set anys, el creixement ha estat progressiu. El 2013, la quota de mercat de la compra programàtica era del 20%, i tres anys després va ascendir al 54%. Aquesta tecnologia ha passat de facturar 2.500 a 23.000 milions d’euros en set anys.

El 2019, la programàtica va créixer un 23%, mentre que la compraventa tradicional d’espais publicitaris digitals (per negociació directa) va baixar un 6%.

A l’Estat espanyol, la programàtica té una participació en el mercat de la publicitat digital del 66%, segons IAB.

Pel que fa a les marques, l’IAB indica que el 70% ja utilitza més del 41% dels seus pressupostos publicitaris digitals per a display en programàtica. L’ús d’aquesta tecnologia en el cas de les agències és del 51% de l’inventari digital, i un 31% en els editors.

 

Font: Dircomfidencial