El Consell de Ministres ha aprovat el Projecte de llei de prevenció del consum de begudes alcohòliques i dels seus efectes en les persones menors d’edat, el qual entre d’altres fixa limitacions a la publicitat, el patrocini i la promoció.
El text de la futura normativa prohibeix qualsevol forma directa, indirecta o encoberta de publicitat de begudes alcohòliques o productes que simulin ser una beguda alcohòlica (incloent-hi el nom comercial, la denominació social, símbols o marques comercials de les persones o empreses productores d’aquest tipus de begudes) adreçada a menors d’edat.
A més, en la publicitat o les comunicacions comercials no es podrà fer servir la imatge o la veu de persones amb menys de 21 anys; persones grans quan es presentin caracteritzades o disfressades de persones menors; persones o personatges reals o de ficció, amb una rellevància pública o popularitat vinculada amb la població menor d’edat; dones en estat de gestació, o imatges de fetus.
Pel que fa al llenguatge, no es podran utilitzar arguments, estils, tipografia o dissenys associats a la cultura de les persones menors, o vincular les begudes alcohòliques amb la millora del rendiment físic, l’èxit social o sexual.
Alhora, el text prohibeix l’emplaçament de publicitat de begudes alcohòliques en la via pública en un radi de 150 metres de centres educatius, centres sanitaris, de serveis socials i sociosanitaris, i de parcs i espais d’oci infantil. Aquesta mesura concreta entraria en vigor un any després de la publicació de la llei. Sí que estaria permesa la publicitat d’aquelles begudes fermentades per sota del 0,5% d’alcohol.