Les conselleres Natàlia Garriga i Laura Vilagrà, a la cabina de la Queta (foto: Govern).

L’Executiu farà circular una cabina de ràdio mòbil en diferents poblacions en el marc de la campanya de sensibilització per la llengua Provem-ho en català. Molt per parlar, molt per viure! L’objectiu és recollir el màxim de veus i testimonis sobre la llengua. Un cop la cabina finalitzi el seu recorregut, es crearà un pòdcast amb una selecció de totes les veus participants.

La primera cabina de la Queta es va estrenar dissabte a Barcelona, en el marc de les festes de la Mercè, i posteriorment visitarà, en aquest ordre, Sabadell, Terrassa, Manresa, Igualada, Tàrrega, Reus, Tarragona, Tortosa, Lleida, Tremps, Girona, Figueres, Vic, Vilafranca del Penedès i Vilanova i la Geltrú.

“Volem que la ciutadania faci servir el català, i per això posem en marxa una acció itinerant en la qual les persones hauran d’activar aquesta llengua. L’objectiu és crear el pòdcast més gran de la història en llengua catalana i que entre tots i totes demostrem que el català és divers, té molts accents i és útil per a tothom”, va assenyalar en la inauguració de la cabina la consellera de Cultura, Natàlia Garriga.

“Aquesta ha estat una setmana històrica pel català. Després d’anys de dir-nos que no es podia parlar català al Congrés, ara ho hem aconseguit. I a Europa també hem fet un pas cap a l’oficialitat, tot i que el Govern espanyol encara ha de fer molta feina i complir la seva promès”, va destacar la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà. “Hem demostrat que plegats tenim molta força”, va reblar.

Funcionament de la cabina

Els participants, un cop dins de la cabina, podran escollir quatre opcions segons el seu nivell de català i les seves preferències: una entrevista radiofònica on la Queta fa preguntes sobre la seva relació amb el català; practicar la llengua en una conversa on la Queta ha d’anar a comprar ingredients per fer una paella; fer un karaoke amb la cançó Començar que The Tyets, Marala i Kelly Isaiah han interpretat per a la campanya; o donar una mostra de veu per al projecte AINA, per tal de normalitzar el català en les tecnologies digitals.

El pòdcast d’aquesta campanya recollirà les reflexions de la ciutadania sobre la llengua en tots els seus accents i fomentarà que tothom faci servir el català independentment del seu nivell. Per això, la cabina està decorada amb el lema de la campanya, Provem-ho en català, traduït a una quinzena de llengües: àrab, búlgar, alemany, anglès, francès, indi, italià, polonès, portuguès, romanès, rus, ucraïnès, wòlof, amazic, xinès i castellà.

Després de l’enregistrament, cada participant rebrà la seva gravació al mòbil i podrà compartir-la amb amistats i a les xarxes socials.

Al llarg de tot l’itinerari, els centres del Consorci per la Normalització Lingüística aprofitaran l’oportunitat per permetre que els seus aprenents practiquin la llengua en un entorn lúdic.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram