El publicitari Marçal Moliné ha donat part del seu arxiu personal a la Universitat Abat Oliba CEU perquè en sigui la custòdia. La donació consisteix en llibres, documentació d’agència, anotacions personals i material audiovisual.

El centre ha rebut la donació bibliogràfica en el marc dels seus estudis de Publicitat i Relacions Públiques, dels quals Moliné va ser professor. El centre explica que existeix un projecte de digitalització del material donat amb la intenció de crear un observatori digital integrat en l’esfera del metavers.

En l’acte formal de lliurament, celebrat aquest dimarts, el rector Rafael Rodríguez-Ponga va subratllar el component d’“homenatge” a Marçal Moliné que tenia també la cerimònia. També va ressaltar el valor que té la col·lecció per a investigadors i docents de l’àmbit de la publicitat i la comunicació.

El director d’estudis del grau en Publicitat i Relacions Públiques, Alfonso Freire, va destacar el caràcter pioner de Moliné en el món de la publicitat. “Moliné és considerat un dels publicitaris més importants de la història de la publicitat espanyola per la seva trajectòria professional, per la seva contribució a la docència i per deixar-nos La força de la publicitat, el que potser és el llibre més influent de la publicitat catalana”, va apuntar.

Freire també va expressar el seu agraïment a Moliné per “ensenyar-nos a entendre millor al consumidor, per demostrar que existeix un vessant científic en la nostra professió i, per descomptat, pel teu etern somriure i humilitat”, i va valorar la petjada que va deixar a l’Abat Oliba: “Va ser una peça clau en la constitució dels estudis de Publicitat i Relacions Públiques en la nostra universitat”.

Marçal Moliné va ser cofundador de l’agència barcelonina MMLB, considerada l’epicentre de la transformació publicitària a Espanya. Moliné també va ser director creatiu de Tandem DDB Barcelona i Bassat Ogilvy Madrid, i va pertànyer al projecte de Publicis.

De la seva faceta divulgativa, destaca el seu interès per teoritzar sobre els fonaments de la captació de la percepció dels públics. Les seves obres La força de la publicitat i Malícia per vendre amb marca es consideren referències en el seu camp.