El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya ha celebrat aquest dimecres la tercera sessió de la seva nova activitat, La Torradora (trobades en format d’esmorzar per aprofundir sobre temàtiques i disciplines concretes), en aquesta ocasió sobre adtech & martech.

Els participants s’han d’acord en què a nivell tecnològic l’actual és el moment més transformador i disruptiu des del naixement d’internet, i que el sector del màrqueting i la comunicació té la responsabilitat d’acompanyar les marques en aquest gran canvi. També s’ha coincidit en què els darrers anys han estat els més emocionants, posant-se en valor el màrqueting, la comunicació i la tecnologia.

En la sessió han participat Carlos Ortet, fundador de Zoopa; Fredo Sanz, CEO d’Antiloop Studio; Raúl Gassol, CEO i fundador d’Areyoutalkingtome; Jorge Luna, soci i director general de Luk Hiar; Guille Bernat, chief strategy officer d’Adsmurai; Alba Roig, CCO d’Adsmurai; Ricard Castellet, chief digital transformation officer a Laboratorios Gebro Pharma, i Àngel Baturone, director de vendes de Clear Channel España a Catalunya i Llevant, moderats per Daniel Condeminas, consultor en comunicació i col·laborador de Comunicació 21.

L’objectiu de La Torradora ha estat aprofundir en com la tecnologia ha impulsat i creat diferents formats i plataformes publicitàries; com ha revolucionat noves disciplines i entorns tecnològics fruit de l’acceleració de la digitalització a conseqüència de la pandèmia, i quina adaptació i aposta s’està duent a terme tant des de les marques com des de les empreses de serveis.

Els assistents han comentat que el moment actual –amb la realitat virtual, les experiències immersives i la interrelació que permet la tecnologia– obre les portes a un nou entorn tecnològic que cal saber aprofitar. En aquest sentit, s’ha subratllar que el sector de la comunicació no para de créixer i que és un pilar essencial en qualsevol negoci.

En la sessió també hi ha hagut espai per a l’autocrítica. Així, s’ha admès que la creativitat publicitària durant molt de temps ha mirat només per si mateixa i ha estat molt endogàmica i excloent. Igualment s’ha apuntat que algunes marques, malgrat la tecnologia que hi ha a l’abast, s’han centrat en mitjans tradicionals sense apostar per la innovació.

Durant La Torradora els participants també han ressaltat la necessitat de fer comunitat i de treballar sobre models col·laboratius per potenciar aliances entre empreses que permetin una innovació real.