Les empreses del sector de publicitat i comunicació de l’Estat preveuen una caiguda del 18% en la contractació per al segon trimestre de 2025, segons el darrer estudi de projecció d’ocupació realitzat per ManpowerGroup. Aquest percentatge en negatiu suposa una davallada de 38 punts respecte de l’anterior trimestre, quan es tenia una previsió de creixement del 20%.
En l’estudi de ManpowerGroup, el sector de la publicitat i la comunicació és l’únic amb estimacions de contractació negatives per al segon trimestre de 2025. En el conjunt dels sectors analitzats, es preveu un increment del 15% de mitjana en les intencions de contractació per al període de març a juny.
El 18% en negatiu de les empreses de publicitat i comunicació és el resultat que només un 10% de les companyies estima augmentar les seves plantilles, el 62% espera mantenir-la sense canvis, i el 28% preveu retallades.
“El sector està travessant un període d’ajustament i està, encara, tractant de calibrar l’impacte de la intel·ligència artificial. Això ens porta a variacions tan marcades com les que veiem entre les previsions del primer trimestre i les del segon”, assenyala Beatriz Duarte, responsable de selecció de professionals business de Manpower. “Estic convençuda que, a mitjà termini, aquestes transformacions també impulsaran noves oportunitats”, afegeix.