Jesús Alonso, Núria Borrut, Maria Coll, Àngel Velasco i Roser Tiana [foto: Col·legi de Màrqueting i la Comunicació].

El Palau Robert de Barcelona va acollir dijous una nova sessió del cicle El Mirador del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, en aquesta ocasió amb el títol Experiències que marquen, marques que connecten: de l’emoció a la venda i la fidelització. En una taula rodona final es van posar en comú les idees clau dels participants, constatant que les experiències són un factor decisiu en la construcció de marques amb propòsit i rellevància.

La sessió es va obrir amb una ponència de Jesús Alonso, cofundador d’Across the Shopper, qui va contextualitzar la jornada amb una reflexió estratègica sobre com el màrqueting experiencial pot transformar les marques en un entorn de consum marcat per la fragmentació, la pèrdua de lleialtat i la hiperexposició a missatges. “Les experiències són avui el que amplifica realment les polítiques tradicionals de màrqueting i el valor simbòlic de marca”, va apuntar Alonso.

A continuació, Núria Borrut, directora adjunta del Grup Transversal, va compartir les claus de l’èxit per crear centres de marca amb experiències memorables i econòmicament sostenibles aplicant els principis del màrqueting experiencial. On, segons va dir, “el cor decideix i el cervell justifica”, apostant per treballar la connexió emocional amb l’individu.

La sessió va incloure dues experiències de marca. En la primera, Maria Coll, directora general de Simon Coll, va presentar l’Espai Xocolata de Sant Sadurní d’ Anoia com a exemple d’iniciativa que combina relat de marca, immersió emocional i generació de negoci. Un espai que s’ha convertit en un punt d’experiència directa i diferenciadora amb el consumidor, va defensar.

Per la seva part, Àngel Velasco, director general de Torrons Vicens, va exposar el cas del Museu del Torró i la Xocolata de Barcelona, un projecte integrat dins la seva botiga flagship que, va subratllar, reforça el vincle amb la tradició, millora l’experiència de compra i enforteix el posicionament de la marca.

La taula rodona final amb tots els participants va estar moderada per Roser Tiana, fundadora i presidenta d’Interprofit.

Miquel Campmany renova com a degà del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació per tres anys més
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram