Xavier Verdaguer, director d’Imagine Creative Center, durant la seva ponència.

El festival d’innovació en comunicació Sitges Next ha tancat la seva cinquena edició amb un missatge que s’ha anat repetint en les 12 conferències i presentacions que s’han realitzat al llarg dels dos dies. Per superar el context de crisi generat per la pandèmia de la Covid-19 en el sector de la comunicació i el màrqueting, la recepta és reinventar i repensar el model fins ara existent per adaptar-se a una situació que ha provocat un dràstic descens de les inversions publicitàries.

Segons les ponències del Sitges Next, intentar treure el màxim profit i rendiment de les accions i campanyes publicitàries i enfocar el discurs cap a una nova realitat social és indispensable per superar un any on es preveu que la caiguda de la inversió sigui del 20%, tot i la gradual recuperació que s’està constatant després de l’ensorrament que va provocar el confinament.

En la seva primera edició virtual arran de la pandèmia, el certamen sitgetà ha registrat més de 1.000 professionals per seguir les diferents ponències. Des del Sitges Next es considera que l’edició d’enguany ha aconseguit transmetre el missatge que, tot i la gravetat de la crisi provocada per la pandèmia, “la innovació disruptiva en el sector de la publicitat i la ràpida capacitat d’adaptació al nou escenari comunicatiu són una necessitat i una oportunitat de millora que ja s’està explorant i implementant”.

El Sitges Next 2020 ha programat una dotzena de ponències, casos, diàlegs i experiències sobre les noves tendències en comunicació. El programa ha comptat amb la participació de Gabriele Palma (Casa SEAT), Gustavo Martínez (The Cyranos Group), Guido Rosales (Top Line Marketing), Danilo Lauria (AQP), Franco Martino (Ferrero), Nacho Padilla (Ajuntament de Barcelona), Eduard Voltas (Time Out), Xavier Verdaguer (Imagine Creative Center), Hugo Olivera (Full Cicle Karma), José Maria Batalla (La Casa de Carlota), Quino Fernández (AticcoLab), Laia Zanon (Wildbytes), Anna Moragas (WoorldCoo), el Dr. Bonaventura Clotet (IrsiCaixa), Manel Prat (Bonpreu), i les productores Canadá i Primo Content.

A més, en el marc del festival, dijous es van lliurar els Premis Impacte fruit de l’aliança del Sitges Next amb el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya, en una col·laboració amb l’objectiu d’impulsar el sector en un any marcat per la Covid-19.