L’any passat, la inversió en publicitat digital a l’Estat va ser de 3.029,5 milions d’euros, un 3,8% menys que els 3.150,2 milions de 2019, segons l’estudi anual d’IAB Spain elaborat en col·laboració amb la consultora PriceWaterhouseCoopers.

Del total d’inversió en publicitat digital, 977,3 milions es van destinar a motors de cerca (un 1,5% menys respecte 2019); 889,9 milions a display (–8,1%); 835,1 a xarxes socials (+3,5%); 233,8 a classificats (–10,1%); 49,3 a exterior (–40%); 38 a àudio digital (+7,6%), i 6,1 milions a TV connectada (+35,3%).

Pel que fa als 889,9 milions d’euros d’inversió en publicitat display o gràfica (sense xarxes socials), 538,6 milions d’euros corresponen al display sense vídeo (–9,3%); 268 a vídeo (–4,5%); 58,1 a branded content (–18,8%), i 25,2 milions a publicitat nativa (+13,5%).

IAB Spain conclou que, tot i el context de l’any 2020 per la pandèmia de la Covid-19, el sector de la publicitat digital segueix gaudint de “bona salut”, i experimenta decreixements menors als formats tradicionals no digitals.

L’associació vaticina que, malgrat la contracció experimentada per la crisi sanitària, a mitjà termini la inversió en publicitat digital “tornarà a la seva tendència esperada de creixement d’acord a la seva situació de mercat madur, sent poc probable que es donin creixements de doble dígit com els observats en anys anteriors”.