La inversió publicitària a l’Estat es va recuperar a l’estiu. Al juliol va registrar un descens del 5,5% respecte al mateix mes de 2019, i a l’agost del 8,5%, segons InfoAdex. Tot i la reculada, les caigudes són molt menors que les dels mesos precedents: en el conjunt del primer semestre de 2020, la davallada va ser del 27,9% en comparació al mateix període de l’any passat. A l’abril (el primer mes sencer en estat d’alarma pel coronavirus) la caiguda va ser del 50,1%; al maig del 51,3%, i al juny del 27,5%.

Com sempre, els percentatges varien segons el sector. Al juliol, la inversió publicitària va ser de 396,9 milions d’euros (–5,5 respecte de 2019), dels quals 39,2 en diaris (–4,1%); 0,6 en dominicals (–60,8%); 5,5 milions en revistes (–55,4%); 30,3 en ràdio (–10,1%); 133 en televisió (+0,4%); 164,9 milions en digital (+2,9%); 23,2 en exterior (–37,4%), i 0,2 en cinema (–90,7%).

Pel que fa a l’agost, es van invertir 282,5 milions d’euros (–8,5), dels quals 23 en diaris (–19,8%); 0,3 en dominicals (–69,5%); 3,8 milions en revistes (–36,9%); 22,9 en ràdio (–13,8%); 70,7 en televisió (–1,9%); 145,7 milions en digital (+0,4%); 15,8 en exterior (–44%), i 0,3 en cinema (–73%).