La inversió publicitària a l’Estat a l’octubre va ser de 577,3 milions d’euros, un descens del 5,9% respecte dels 613,3 milions registrats en mateix període de 2019, segons InfoAdex.

Tot i la reculada, la caiguda és menor que les dels mesos precedents (excepte juliol), especialment en comparació amb el període març-juny afectat per l’estat d’alarma decretat per la pandèmia de la Covid-19.

En concret, al març la caiguda va ser del 27,8%; a l’abril (el primer sencer en estat d’alarma) del 50,1%; al maig del 51,3%; al juny del 27,5%; al juliol del 5,5%, a l’agost del 8,5%, i al setembre del 10,7%.

La davallada de l’octubre respecte l’any passat es produeix en tots els àmbits excepte el digital, i com sempre els percentatges varien segons el sector. En concret, la inversió publicitària va ser de 37,4 milions d’euros en diaris (–26,9%); d’1,6 en dominicals (–47,9%); de 9,7 milions en revistes (–50,5%); de 38,2 en ràdio (–20,2%); de 189,3 en televisió (–3,6%); de 274 milions en digital (+7,8%); de 26,3 en exterior (–29,7%), i de 0,8 en cinema (–78,3%).