La inversió publicitària a l’Estat al novembre va ser de 530,4 milions d’euros, una caiguda del 7,1% respecte dels 570,7 milions registrats en mateix període de 2019, segons InfoAdex.

La reculada és major que la patida al novembre, però molt menor que en el període març-juny afectat per l’estat d’alarma decretat per la pandèmia de la Covid-19. En concret, al març el descens va ser del 27,8%; a l’abril del 50,1%; al maig del 51,3%; al juny del 27,5%; al juliol del 5,5%, a l’agost del 8,5%; al setembre del 10,7%, i a l’octubre del 5,9%.

La davallada de novembre respecte l’any passat es torna a produir en tots els àmbits excepte el digital, i com sempre els percentatges varien segons el sector. En concret, la inversió publicitària va ser de 37,6 milions d’euros en diaris (–28,2%); d’1,7 en dominicals (–52,9%); de 10,9 milions en revistes (–44,2%); de 41,9 en ràdio (–10,2%); de 198,5 en televisió (–2,6%); de 219,6 milions en digital (+7,3%); de 19,5 en exterior (–45,5%), i de 0,9 en cinema (–81%).