La publicitat en els diaris impresos continua en caiguda lliure. El sector, que ja venia arrossegant una tendència a la baixa en els darrers cinc anys, ha vist accelerar la caiguda en els primers set mesos de l’any a conseqüència de la pandèmia.

La inversió publicitària en les capçaleres de paper ha caigut un 19,6%, i en les seves edicions digitals el retrocés ha estat d’un 3,3%, segons apunta Invertia. Durant el mes de juliol, els ingressos de publicitat en paper de tots els diaris associats a l’Associació de Mitjans d’Informació va arribar als 24,8 milions d’euros, mentre que les seves edicions digitals van facturar 21,9 milions.

Els econòmics, a l’alça

Per sectors, els diaris generalistes van reduir un 20,4% els seus ingressos en paper i un 1,2% en digital durant el juliol. Més concretament, van ingressar 22,3 i 14,6 milions, respectivament.

Els esportius també van retrocedir, el 24% en paper i l’11,3% en digital. Així, entre les quatre capçaleres de referència –Marca, Mundo Deportivo, As i Sport– van ingressar 1,2 milions en paper i 5,5 milions en digital.

Per la seva part, els diaris econòmics van ascendir un 6,3% en la publicitat de paper i un 9,2% en digital, que representa una facturació d’1,3 i 1,7 milions, respectivament.