El cicle El Mirador Indiscret del Col·legi de Màrqueting i la Comunicació de Catalunya va analitzar dijous la comunicació i l’estratègia electoral en els recents comicis a la presidència del FC Barcelona amb Maite Laporta, coordinadora general de la candidatura de Joan Laporta; Arnau Grinyó, responsable d’estratègia digital de la de Víctor Font, i Ramon Artigas, cap de comunicació de Toni Freixa.

Tots tres van coincidir a remarcar que aquestes eleccions van tenir lloc en un context que va influir molt: per una banda, la situació interna del club, i de l’altra, la pandèmia de la Covid-19, van condicionar el procediment electoral i les accions a realitzar durant la campanya.

Maite Laporta va ressaltar la importància dels professionals que van intervenir en la campanya. “Joan Laporta confia plenament en el seu equip, deixa treballar: Per això, quan hi ha quelcom que no li agrada, se l’ha d’escoltar”, va apuntar. Segons va explicar, l’organització de la candidatura Estimem el Barça també va ser clau per a la recollida de signatures, que va comportar una important logística i mobilització de voluntariat als diferents punts de recollida.

Per la seva banda, Arnau Grinyó va destacar la necessitat que van tenir de construir la marca Víctor Font i vincular-la amb valors emocionals i d’afinitats. A més, va reconèixer que per a la candidatura de Sí al futur van analitzar “fins a quin punt es podien aplicar estratègies de comunicació política en aquestes eleccions” a la presidència del Barça.

Finalment, Ramon Artigas va dir que en la campanya electoral “s’han de tenir en compte tres pilars: el perfil i posicionament del candidat; el pressupost, i el suport de certs mitjans de comunicació”. El responsable de la campanya Fidels al Barça va apuntar que, malgrat les xarxes socials són molt importants, no poden ser l’única referència per conèixer estats d’opinió i per prendre decisions estratègiques.

Els tres van coincidir en dir que parlar del Barça és parlar d’emocions, tant en relació als candidats com als socis i aficionats. “Les eleccions al Barça van més relacionades amb les emocions que no pas amb la raó. Es vota amb el cor i no amb el cap”, va afirmar Artigas en aquest sentit.

Aquesta sessió d’El Mirador Indiscret va ser la primera activitat que el Col·legi realitza en format híbrid, amb la possibilitat d’assistir presencialment per primer cop des de que es va iniciar la pandèmia. L’acte va tenir lloc en el recentment inaugurat Hub del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya.