Foto: Joanna Chichelnitzky

Laia Rogel Vilanova (Lleida, 1981) és la fundadora i consellera delegada de l’agència de publicitat zetta, una reformulació de La Pometa, la qual va néixer fa més de deu anys. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona i màster d’Estratègies de Comunicació i Publicitat per Elisava, és la presidenta del Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting. Amb una trajectòria prèvia i el coneixement del mercat, zetta aspira a créixer amb una mirada més internacional i aportant un enfocament més actual. A Comunicació 21, Rogel explica el canvi i les novetats que portarà la nova agència.

Zetta és el naixement o una evolució?
Tot sorgeix arran del nostre creixement, perquè estem establint contactes amb clients més grans i més globals. La Pometa és el nom que vaig triar amb molta estima ara fa 13 anys, però ens posicionava molt al territori de Lleida. El diminutiu ens feia petits i ens limitava, i necessitàvem tenir més força al darrere, també a través del nom, així que vam triar zetta.

Quan vau detectar que calia un reformulament?
Això va començar ara fa un any i vam treballar per reconduir-ho i per créixer. Aquest ha estat un procés que ens ha dut a ampliar els nostres clients, el nostre equip i les nostres ubicacions, perquè teníem molt clar que, tot i que Catalunya és casa meva i hem posat aquí el focus, havíem d’obrir la mirada cap a Madrid i fer-nos més forts a Mèxic, on ja teníem una persona.

Com ha estat aquest procés de creixement?
Ens ha fet canviar el discurs i reposicionar la nostra marca, dos moviments que ens han fet millorar i ampliar els clients i els nostres serveis. Tot plegat no ens havia deixat temps per potenciar la persona que teníem a Mèxic, i gràcies a aquesta nova marca estem molt més alineats amb els nostres objectius estratègics.

“Gràcies a zetta estem molt més alineats amb els nostres objectius estratègics”

Com ha estat, el desembarcament a Mèxic?
Hi hem arribat a través d’ACCIÓ, l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa de la Generalitat, i estem treballant en el desenvolupament comercial.

El nom de zetta també té la seva història?
Sí, però no és tan bonica com el de La Pometa [somriu]. No voldria comparar, perquè són històries diferents, però és cert que zetta fa referència a l’última lletra de l’abecedari, aquell punt en què ens trobem. No sabem què vindrà després, però abans ve l’abecedari complet, és el camí que hem fet per arribar aquí. Sabem que serà un punt d’inflexió i que podem arribar a coses noves i intentar transmetre una comunicació molt més implicada.

Aquest nou discurs cap a on us encamina?
Ja l’estem aplicant en els nostres canals propis de comunicació i volem transmetre que som un equip més complet i global, amb un equip molt consolidat que suma serveis. I ens enfoquem, també, en la internacionalització per donar servei a altres països.

Foto: Joanna Chichelnitzky

zetta suposa modernitzar la vostra marca?
Sí, així com la nostra imatge i el nostre color. El color que hem triat, de fet, és el color olo, que acaba de néixer fa només una setmana, i el més curiós és que només el poden percebre unes cinc persones al món i que correspon a la lletra zeta. Es tracta d’un color molt modern i anem cap aquí, cap a una imatge més nova.

I també heu modernitzat els serveis que oferiu?
Sí, als clients els oferim el posicionament estratègic de les marques i el branding. Per tant, pensem en les marques dels nostres clients i en tot el que se’n deriva, com la comunicació, la publicitat, el màrqueting i els impactes que generin.

Per què us fixeu tant en l’impacte que se’n deriven?
Estem en una línia de generar impacte social, i per això firmarem un conveni amb la Fundació Comunitària Raimat de Lleida, que ens generaran informes per valorar com influeixen les accions de comunicació dels nostres clients en la comunitat.

“Sabem que serà un punt d’inflexió i que podem arribar a coses noves i intentar transmetre una comunicació molt més implicada”

Per què es important, que la publicitat generi impactes en la comunitat?
Perquè la publicitat no viu apartada del món ni de la societat. Ha evolucionat en paral·lel i hem d’anar tots junts de la mà, nosaltres ja tenim en compte aquests impactes i els que venen al darrere ho faran encara més. No pot ser que la publicitat visqui aliena al món on vivim, així que volem oferir comunicació i accions que tinguin un valor cap al territori.

Aquest és un plantejament que s’aplica tant a les marques grans com a les petites?
Sí, s’interessen molt pel seu impacte i per la responsabilitat social. Crec que les persones estem en un moment en què necessitem la vessant més humana, les marques han de tenir més empatia i les grans empreses són les que tenen més possibilitats d’invertir en això. Crec que totes les marques haurien de destinar una part dels seus esforços i recursos a la responsabilitat social corporativa [RSC], i no es tracta d’un green washing.

Amb quins grans clients compteu des de zetta?
Ja fa un temps que col·laborem amb Bimbo internacional i el Barça femení, també col·laborem amb alguns continguts de Cupra, portem la comunicació a Catalunya de Caja Rural de Aragón i estem amb la Diputació de Barcelona. Però la nostra intenció és créixer i portar més marques a Mèxic.

Aquesta internacionalització us portarà a més països?
De moment no, perquè volem consolidar les noves oficines i els clients que tenim allà. La previsió per a aquest any i el que ve és consolidar el nostre mercat i no descartem res, però si ampliem serà cap a noves ubicacions a Sud-amèrica.

El creixement ha d’anar acompanyat d’un bon estudi del mercat que ocuparàs?
Sí, i també ha d’acompanyar-se de suports, ningú t’ensenya a internacionalitzar-te i t’han d’ajudar. Ara estem creant l’equip per fer el pas internacional, que el fem acompanyats per ACCIÓ, i és molt interessant estar al seu costat.

La trajectòria de La Pometa com us ajudarà en la nova etapa amb zetta?
Ens ajudarà moltíssim, perquè vaig fundar jo sola La Pometa i ara tenim un equip de més de 20 persones. Hem crescut i ha estat un aprenentatge, ningú em va ensenyar a ser empresària i m’he espavilat a base de formació, tant a escala personal com professional.

“A llarg termini, el nostre objectiu és estar entre les 100 millors agències indies

Quins reptes teniu a mitjà termini amb zetta?
Un dels reptes és donar a conèixer i posicionar la marca en el sector de publicitat, el nostre objectiu és estar entre les 100 millors agències indies, però a llarg termini. De moment, volem consolidar el mercat a Madrid i a Barcelona i configurar un equip comercial més ampli.

El 2026 celebrareu el centenari del Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting. Com l’esteu preparant?
Serà un any molt bonic i és un gran repte, com a presidenta. Al capdavall, ser la primera dona que presideix un gremi de publicitat et genera estrès, però estem molt contents amb el que estem preparant i creiem que ha de ser l’any del gremi i de la publicitat a Catalunya, el Govern de la Generalitat està molt alineat amb nosaltres.

Teresa Ros: “No concebo una ràdio local sense que els protagonistes en siguin els veïns”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram