El Gremi ha presentat el ‘Manifest 1926’ [foto: Maria Cerezuela].

El Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting escalfa motors amb la mirada posada en el seu centenari, previst per a l’any vinent. Per donar el tret de sortida ha presentat el Manifest 1926 davant d’una bona part del sector creatiu català que s’ha aplegat al Palau Robert de Barcelona. En representació del Govern hi ha assistit la directora general de Difusió, Elisabet Valls.

“El nostre gremi no és només una associació, sinó una institució centenària que representa un llegat de compromís, professionalitat i evolució constant”, ha subratllat la presidenta del Gremi, Laia Rogel, en la lectura del Manifest 1926, que es tracta d’un document que apel·la a la trajectòria i al futur de l’entitat.

Laia Rogel ha llegit el ‘Manifest 1926’ [foto: Maria Cerezuela].

“Ens enorgulleix representar el nostre col·lectiu i crear oportunitats per als nostres socis, establint connexions de valor i potenciant el talent que fa créixer la nostra indústria”, ha assegurar. En aquest sentit, la presidenta ha afegit que “el nostre objectiu és continuar sent un motor de canvi i innovació, adaptant-nos als nous temps i liderant el futur del sector publicitari, de la comunicació i del màrqueting a Catalunya”.

“El nostre gremi és una institució centenària que representa un llegat de compromís, professionalitat i evolució constant”, ha subratllat la presidenta Laia Rogel

La presentació del Manifest 1926 coincideix amb el llançament de la campanya No passa res, en què el Gremi referma el suport a les seves agències i el creixement de la seva influència. Amb motiu del centenari, el Gremi editarà un llibre, farà una exposició retrospectiva i una nit solidària, segons ha avançat Rogel.

A banda de la lectura del Manifest 1926, s’han analitzat els 100 anys d’història de la publicitat a Catalunya i el futur del sector en una taula rodona amb tres patums de la publicitat catalana. Jordi Urbea, senior vice president d’Ogilvy Spain i CEO d’Ogilvy Barcelona, ha subratllat que “amb la intel·ligència artificial ve un canvi bestial, especialment en la relació marca-agència. Anem cap a la hiperpersonalització, cap a una relació molt més directa amb els consumidors”.

Beth Prat, Oriol Arjona, Carme Miró i Jordi Urbea, durant la taula de debat [foto: Maria Cerezuela].

D’altra banda, Oriol Arjona, managing director d’IPG Mediabrands Barcelona ha reconegut que “hem prostituït el sector de mala manera. El que abans mobilitzava negoci, ara no ho mou”. Finalment, Carme Miró, CEO & founder d’Apple Tree ha reivindicat que “hem d’aprendre a posar en valor el talent, no a vendre volum. Intentem competir amb l’algoritme i el big data i és un error”. La taula rodona l’ha moderada la directora de The Kilite, Beth Prat.

Les persones que han assistit a l’acte han rebut com a obsequi un facsímil de l’obra El Gremi, il·lustrada originalment per l’artista Pilarín Bayés durant el 25è aniversari dels Premis Drac Novell Internacional.

El Gremi de Publicitat presenta el ‘Manifest 1926’ de cara al seu centenari
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram