L’any 2000, Mercedes Piera (Nova York, Estats Units, 1958) va veure la necessitat de fer un gir de 180 graus en la seva vida professional per acabar especialitzant-se en les relacions humanes. Des d’aleshores, s’ha convertit en una consultora que assessora professionals que es plantegen un canvi d’orientació laboral o de negoci.

Llicenciada en Relacions Públiques i Filologia Anglesa, la seva trajectòria professional sempre ha estat lligada a la comunicació i a les relacions públiques. Després de treballar en empreses com ESADE i l’UAB, va obtenir el certificat com a coach de l’empresa nord-americana Dale Carnegie, i està acreditada a l’Associació Espanyola de Coaching.

“M’ha permès aprofundir en el terreny de la comunicació des de les relacions humanes, formar-me i adquirir les habilitats de coaching per ajudar als altres a treure el millor de sí mateixos”. Ara gestiona la seva pròpia empresa, que s’adreça a clients finals i agències de comunicació enfocades al món de la publicitat.

Assessorar professionals de comunicació

El Col·legi del Màrqueting, la Comunicació, la Publicitat i les Relacions Públiques de Catalunya ofereix un servei de coaching gratuït adreçat al col·lectiu que gestiona Piera. Les sessions tenen lloc els divendres i cal demanar cita prèvia per telèfon al 93 451 30 69 o bé a través del correu electrònic info@mktcom.cat.

El perfil de professionals que ha atès Piera fins ara en aquestes sessions són treballadors d’agències de publicitat i del sector de la comunicació a partir dels 40 anys. La consultora catalana explica a Comunicació 21 que “la majoria són professionals que tenen el cap emboirat, pensen que els cal un canvi laboral perquè han tocat sostre en l’empresa on treballen, d’altres que no troben al·licients per continuar, o fins i tot que volen descobrir altres camins”.

Aquest escenari s’ha incrementat amb la crisi econòmica generada pel coronavirus. Piera admet que “hi ha professionals del sector de la publicitat que veuen la necessitat de reinventar-se amb la pandèmia”. Aquesta és la principal conseqüència que la consultora ha detectat en les sessions que ha fet fins ara entre els professionals del Col·legi.

La principal dificultat és sortir de la zona de confort. “Hi ha persones que els genera por, incertesa i inestabilitat, sortir-hi. Però hi ha persones amb empenta que els atrau la descoberta, el risc i les oportunitats que es generen a partir d’un canvi”, subratlla la consultora.

La sessió de coaching té com a prioritats “escoltar i explorar”, diu Piera. I a partir d’aleshores, el fil conductor és “plantejar-li un seguit de preguntes que potser mai s’ha fet i que serveixen per desllorigar aquells dubtes que el neguitegen. La gran majoria acaben avançant”, reconeix Piera.