
La Direcció d’Indústries Creatives de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) impulsa en col·laboració amb betevé dos programes de televisió que neixen amb l’objectiu de promoure la producció audiovisual a la ciutat i fomentar el talent emergent local.
Episodic fomentarà el talent emergent de la ciutat i Barcelona i jo és un nou espai d’entrevistes dedicat a figures rellevants de la cultura i la creativitat.
Els dos programes reforcen la col·laboració de l’ICUB i betevé i amplien les oportunitats perquè estudiants, creadors i professionals participin en projectes de nova producció vinculats al relat i la memòria cultural de Barcelona.
La col·laboració s’inscriu en les accions previstes en el conveni marc entre l’ICUB i betevé, i reforcen el paper del mitjà públic com a plataforma de producció i difusió de l’audiovisual.
Episodic comptarà amb 34 estudiants de 12 centres educatius de cinema, disseny, música i comunicació audiovisual
El programa Episodic és una idea i producció de Serielizados per a betevé que busca detectar, acompanyar i potenciar el talent emergent, i oferir oportunitats professionals als estudiants d’escoles, universitats i centres de formació professional del sector audiovisual de Barcelona.
El projecte consisteix en la producció de sèries televisives curtes basades en èxits contemporanis catalans: obres de teatre, novel·les o àlbums d’artistes musicals, entre d’altres. L’adaptació oferirà una mirada renovada sobre l’obra i facilitarà la difusió en formats audiovisuals.
Per a la primera edició s’ha seleccionat l’obra teatral és El principi d’Arquímedes, de Josep Maria Miró. La producció es realitzarà amb la participació de 34 estudiants de grau o màster, procedents de 12 centres educatius de cinema, disseny, música i comunicació audiovisual amb seu a Barcelona. Els estudiants participaran en règim de pràctiques curriculars o extracurriculars en equips de direcció, guió, producció, fotografia, muntatge, so, art, vestuari, música i disseny gràfic.
El programa Episodic es desplegarà durant tot el 2026 i l’estrena es farà a la tardor a betevé, amb la idea d’impulsar la seva participació en festivals internacionals.
A Barcelona i jo s’entrevistaran personalitats rellevants de la cultura
Per la seva part, Barcelona i jo és un programa d’entrevistes de 30 minuts, realitzat a partir d’una idea de la productora Amici Mei Produccions, que vol documentar, difondre i reconèixer la trajectòria de personalitats rellevants de la cultura, l’art i la creativitat de la ciutat.
A través de converses personals amb artistes, pensadors, creadors i agitadors culturals, el programa repassa moments clau de la història recent de la ciutat: la Nova Cançó, el boom del disseny, la moda com a valor cultural, la Barcelona olímpica, la contracultura o els escenaris teatrals dels anys 70.
El primer entrevistat serà l’actor i director Mario Gas. Posteriorment apareixeran Marcel Monlleó, Carme Solé-Vendrell, Beth Galí, Margarita Obiols, Elisenda Nadal, Enric Casasses, Antoni Ros-Marbà, Daniel Martínez, Nancy Tuñón, Xavier Oliver, Joan-Pere Viladecans i Carme Sansa.
Mesura de Govern per impulsar l’audiovisual
Els dos programes s’inscriuen en el procés de desplegament de la Mesura de Govern d’Impuls al Sector Audiovisual, aprovada el 2024, que té com a objectiu reforçar l’ecosistema audiovisual de Barcelona en un context de transformació global i d’expansió tecnològica.
El desplegament d’aquesta mesura també ha permès consolidar el conveni marc amb betevé, que posiciona el mitjà com a peça clau en la difusió del talent emergent, la producció de contingut cultural i la preservació de la memòria audiovisual de la ciutat.
betevé creix a totes les pantalles: “Hem consolidat el model omnicanal”, diu Georgina Ferri


