Aquest divendres seran acomiadats Pere Codonyan i Thierry Masdeu, els corresponsals de TV3 a la Catalunya Nord, i la cobertura del territori es farà amb recursos propis des de Girona. Per protestar contra la mesura, una quinzena de persones de la Federació per la defensa de la llengua i la cultura catalanes ha ocupat aquest dimecres la delegació del Govern català a Perpinyà , on han penjat una pancarta a la façana.
Les persones ocupants, representants de la societat civil i cultural, han instat TV3, la CCMA, el Parlament i el Govern a ārenunciarā al tancament de la delegació de la Catalunya Nord, oberta fa 25 anys. Durant lāocupació, sāha difós el manifest fet pĆŗblic a principis de marƧ a favor de mantenir la delegació nord-catalana i recolzat per diverses entitats i associacions.
Rebuig dels arguments econòmics
A banda de reunir-se amb el director de la Casa de la Generalitat a Perpinyà , Joan Gaubi, els ocupants han pogut fer arribar les seves reivindicacions via telefònica al director de TV3, Eugeni Sallent, qui ha justificat la mesura per causes econòmiques. Un argument que els representants de la societat civil i cultural nord-catalana han rebutjat.
āTot i la crisi que afecta en profunditat Catalunya i les seves administracions locals i nacionals i que pot justificar per part del Govern decisions de carĆ cter econòmic desembocant en retallades, retrocessos o desaparicions de serveis en diversos sectors de la vida pĆŗblica, considerem que la vigĆØncia dāun servei com el de la delegació de TV3 a PerpinyĆ supera amb escreix la mera consideració econòmicaā, afirmava la Federació en el manifest del marƧ.
āFer desaparĆØixer aquesta delegació Ć©s girar cua al passat i al futur, Ć©s anar a menys de cara als televidents tant del nord com del sud, Ć©s privar-se d’una oportunitat de donar-se visibilitat en uns moments on la projecció de Catalunya serĆ del tot necessĆ ria durant el procĆØs democrĆ tic pel dret a decidir del poble de Catalunyaā, afegien al respecte.


