
L’associació cultural FeMemòria i la Regidoria de Cultura de Sitges organitzen l’exposició Nunca se “save”, que posa en valor la figura i la tasca del reporter de guerra Henry Buckley (Manchester, 1904 – Sitges, 1972). La mostra es pot visitar al Centre Cultural Miramar fins al 28 de febrer.
L’exposició es divideix en dos espais. En el primer hi ha una mostra fotogràfica amb el treball com a corresponsal de guerra de Henry Buckley, que va documentar junt amb Robert Capa i Ernest Hemingway els fets més rellevants de la Guerra Civil espanyola i la Segona Guerra Mundial. Alhora, es descobreix el vessant més personal del periodista anglès i la família que va formar amb la sitgetana Maria Planas.
El segon espai és més vivencial i mostra com la seva neta, Patricia Buckley, ha treballat des de fa quasi dues dècades per organitzar, catalogar i digitalitzar l’arxiu familiar, que consta de més de 2.000 documents des de 1822. En aquest segon espai es poden intuir les motivacions personals que han empès Patricia Buckley a conservar aquest llegat familiar d’interès històric i social.
Nunca se “save” és el primer projecte públic de la nova associació cultural FeMemòria, creada el juny de 2020 per Patricia Buckley, Anna Nicolau i Judit Porta amb la voluntat de donar valor als arxius des de perspectives diferents: la reconstrucció de la memòria, la gestió i la conservació dels fons documentals, i la dinamització social dels arxius.


