L’equip de La Clau [foto: cedida].

La revista La Clau, nascuda a Premià de Mar fa quatre dècades com una iniciativa pionera de Vicenç Pitarch i Eulàlia Vidal, celebra un aniversari especial convertida en una publicació de referència al Maresme. L’exemple d’un anunci a La Vanguardia va inspirar els seus creadors, que pretenien dotar la comarca d’un mitjà de comunicació que abastés els pobles de la zona i es convertís en un reclam publicitari. Uns anys més tard, aquell somni s’ha consolidat i camina en direcció a, com a mínim, els 50 anys de vida.

“El tret d’identitat de La Clau és la informació constant sobre l’actualitat maresmenca”, explica la responsable de comunicació de la publicació, Azucena Peidro, a Comunicació 21. En un format d’A5 i amb un tiratge quinzenal en punts de distribució fixes, arriba a les llars amb dades estructurades en diferents seccions, així com anuncis classificats. Alhora, existeix la versió digital, que s’actualitza constantment i que coexisteix amb el paper, però molt més canviant a diari.

“La Clau no és només una revista”

Sense deixar de banda els canvis tecnològics, la revista La Clau ha viscut diferents processos. Va començar per un lloc web que ha evolucionat en l’actual i ha seguit adoptant eines digitals que siguin fàcils d’utilitzar, i té un lloc web àgil per als lectors i per als propis treballadors, que són els qui l’utilitzen. “Hi ha molta feina al darrere i és un tema que no acaba mai, ja que sempre has d’estar actualitzat i al servei del lector per facilitar que tot sigui molt entenedor. Tots busquem rapidesa, però que sigui útil i a l’hora senzilla de manipular” explica Peidro.

Quant a evolució, la transformació digital ha estat un dels pilars clau, però la pandèmia també va marcar un abans i un després. La periodicitat va ser l’aspecte que més va notar-ho, tot i que en cap moment va deixar-se de publicar: “vam començar a teletreballar, que fins ara no ho havíem fet, vam optar per optimitzar les pàgines i canviar la periodicitat de la revista passant de quinzenal a mensual, però no vam deixar de publicar”.

La revista La Clau també aposta per oferir un servei a les empreses, incidint en la difusió de les seves campanyes publicitàries. “Treballem per assessorar els nostres clients i donar-los un cop de mà perquè les seves campanyes funcionin, ens agrada la nostra feina”, assegura Peidro, qui reivindica el paper de la publicació com a trampolí per a les empreses que hi confien. A més, han creat La Clau Disseny i Comunicació, un departament que ofereix dissenys i elements corporatius i que fa ressonar amb força una idea: “La Clau no és només una revista”.

“El tret d’identitat de La Clau és la informació sobre l’actualitat maresmenca”

Tal i com confessa Azucena Peidro, “arribar als 40 anys ens dona forces per seguir endavant, i estem molt agraïts tant als lectors com als clients que any rere any confiïn en nosaltres”. Amb 50.000 lectors de base i emparant-se en les estadístiques per sentenciar que La Clau és la revista gratuïta més llegida als pobles del Maresme, el repte és “seguir amb la mateixa energia i ganes que tenim fins ara, fidelitzar els nostres clients i lectors i fer-ne de nous”.

El 40è aniversari no passarà de llarg per La Clau, i és que la publicació sortejarà quatre premis, els quals són un cap de setmana al Pallars Sobirà a l’Hotel Pessets de Sort, un menú de cap de setmana al Restaurant el Racó del Port de Mataró, un ram de flors de Blanc Estudi Floral de Vilassar de Mar i una joia de la joiera Fabre Gemmòlegs de Badalona. A més, en els vuit mesos que queden del 2024, a les xarxes socials de La Clau es publicaran uns vídeos amb anuncis antics que contrasten amb els actuals i en què els clients són els protagonistes. Encara hi haurà temps per a més sorpreses, i La Clau vol celebrar-ho amb focs artificials.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram