Les obres il·legals s’han detectat al número 426 del carrer Consell de Cent [foto: Línia Eixample].

L’Ajuntament de Barcelona ha aturat les obres de remodelació de l’antiga seu del diari El Periódico, l’edifici d’oficines ubicat al 426 del carrer Consell de Cent, segons informa Línia Eixample. Es tracta d’una rehabilitació integral de l’edifici, que es va posar en marxa el desembre del 2024, per tal de convertir-lo en un espai de coworking.

Tot i que la suspensió de les obres no és recent, el motiu de l’aturada no s’ha conegut fins ara. Durant la darrera audiència pública del Districte, celebrada el passat dijous 4 de setembre, diversos veïns de la Dreta de l’Eixample van preguntar al govern municipal per la desaparició sobtada, quatre mesos enrere, dels operaris que fins ara treballaven a l’immoble.

Davant la inquietud, el regidor del districte, Jordi Valls, va donar resposta al veïnat i va assegurar que es deu a un únic motiu. “Les obres les ha aturat el Districte perquè, a través d’inspeccions tècniques, s’ha observat que no s’adeqüen a la llicència que ens van plantejar”, va explicar Valls. En aquest sentit, el regidor va apuntar que el Districte “ha reclamat al propietari que faci una nova llicència”. A continuació, un cop se sàpiga què vol fer el propietari, el govern municipal prendrà la decisió que consideri “més oportuna”.

Queixes per riscos de salut

La nova mesura arriba mesos després de la polèmica al voltant de la coberta d’amiant-ciment que ocupa més de tres quartes parts de l’espai. Durant la primavera d’aquest any, diversos veïns van alertar que els treballadors estaven llençant les runes de l’edifici en demolició a la teulada d’amiant de l’interior de l’illa, provocant el trencament de la coberta i l’expulsió de fibres tòxiques. Sobre aquesta queixa, l’Ajuntament va assegurar que s’havia comprovat el compliment de les mesures de seguretat. Finalment, en el marc de la reforma integral, la coberta d’amiant va ser totalment enretirada.

El Periódico recupera la corresponsalia a Brussel·les de la mà de Beatriz Rico
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram