El Consell Professional de Catalunya Ràdio ha carregat contra l’adopció de la marca 3CatInfo per als nous serveis informatius de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que ha titllat d’“error greu”, malgrat admetre que la renovació era necessària. Aquest dimecres, apunta, s’ha consumat la darrera etapa i la “més trista” del procés de transformació amb la dissociació dels informatius de la marca Catalunya Ràdio.

En un comunicat, l’òrgan professional explica que la redacció de l’emissora “s’ha sentit exclosa” del disseny del projecte. “La il·lusió inicial s’ha transformat en preocupació i tristesa a mesura que avançaven les etapes”, apunta el Consell Professional.

L’òrgan considera que 3CatInfo “és un nom desconegut, lleig, sense cap gràcia ni força, ni és fàcil, ni és seriós, ni genera estimació”, i acusa el departament de màrqueting d’haver-lo imposat. “Es tracta d’un canvi no volgut, ni consultat, ni debatut, ni explicat i fet gairebé d’amagat”, afegeix al respecte.

“Ningú ha donat la cara per argumentar el benefici de perdre la marca de Catalunya Ràdio”

Els professionals entenen que la renovació dels informatius de la CCMA era un projecte “necessari per donar resposta a l’evolució social i als nous hàbits de consum”, i que moltes de les novetats “serviran per guanyar en qualitat, innovació, presència i prestigi”. Però expressen “dubtes raonables” que els continguts generats des de la ràdio estiguin “posicionats com es mereixen en cada finestra”.

“Ningú ha donat la cara per argumentar el benefici de perdre la marca de Catalunya Ràdio. De fet, el procés de reforma d’informatius ha pecat de falta d’explicacions, més enllà d’algunes presentacions grandiloqüents”, etziba l’òrgan professional.

L’univers informatiu de 3CatInfo es posa en marxa
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram