Seguint el concepte de long tail o llarga cua, els diaris digitals de proximitat tenen poca audiència en comparació amb els grans mitjans generalistes, però pel que fa al nínxol al que es dirigeixen, en conjunt tenen una major penetració.

Així, si es divideixen els usuaris únics mensuals dels digitals en català per la població a la que s’adrecen, s’obté un rati on els mitjans petits superen els grans, segons els càlculs realitzats per l’Associació Catalana de Publicacions Gratuïtes i Mitjans Digitals (ACPG) amb dades de gener del primer rànquing de mitjans digitals en català.

En concret, el web de Revista Cambrils, amb 15.894 usuaris únics, obté el rati més elevat, del 48,15%, mentre que el portal de TV3, el mitjà amb més navegadors únics, 1.726.046, es queda amb un 22,90% de rati usuaris/població a la que es dirigeix.

De fet, per damunt del web de la televisió pública catalana es situen fins a sis mitjans de proximitat més: Cugat.cat, amb un rati del 40,04% (32.729 usuaris únics); Vilanova Digital, amb el 39,97% (26.744 uu); Regió 7, amb 36,75% (137.993 uu); Diari de Girona, amb 30,62% (231.702 uu); Anoia Diari, amb el 23,97% (28.404 uu), i Reus Digital, amb un 23,22% (24.774 uu).

A continuació de TV3.cat hi ha dBerguedà, amb un rati de 19,80% (8.224 usuaris únics); Empordà.info, amb el 16,99% (23.855 uu), i Berguedà Actual, amb el 16,33% (6.782 uu). El següent mitjà es torna a dirigir bàsicament a una audiència nacional, l’Ara, amb un rati de 13,87% (1.045.845 uu), però per darrere trobaríem altre cop mitjans de proximitat: Viu a Lleida, amb l’11,96% (16.552 uu); Contrapunt, amb el 8,95% (8.453); Comarques Nord, amb el 8,56% (8.231 uu), i El Setmanari Digital, amb un rati de 8,43% (6.425 uu).

A banda de TV3 i l’Ara.cat, la resta de mitjans digitals d’abast nacional quedarien amb un rati navegadors/població inferior: El Punt Avui, amb el 7,21% (543.407 usuaris únics); VilaWeb, amb el 6,21% (467.843 uu); el 324, amb un 6,04% (455.582); Nació Digital, amb el 4,89% (368.925 uu), i Catalunya Ràdio, amb un rati del 4,42% (333.501).

En aquest article no es tenen en compte els mitjans digitals bilingües, doncs no es disposen de dades per separat de les edicions catalana i castellana.