L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació ha posat en marxa la segona edició concurs AMIC-Directes, creadors de continguts en català, dirigit a estudiants de segon cicle d’ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà dels diferents territoris de parla catalana. L’objectiu és fomentar l’ús de la llengua entre el jovent mentre experimenten amb les plataformes digitals en tendència.

El concurs es desenvolupa al web amicdirectes.cat, on per poder participar cal registrar-se en grups de tres a cinc persones, que poden ser de diferents classes i centres. El portal incorpora píndoles i tutorials que ensenyen a crear continguts per a streaming.

Mentre els recursos d’aprenentatge es proveeixen, els grups d’alumnes han de crear un contingut en format audiovisual i 100% en català sobre una de les dues categories: e-sports i actualitat. Posteriorment, enregistraran un directe a Twitch sense cap mena de postproducció, amb una durada d’entre 15 i 25 minuts, i es publicarà al web del concurs.

AMIC-Dirrectes comptarà els streamers Norman López i Susana Pérez com a mentors, que tindran contacte directe amb estudiants i professorat.

Calendari

El període d’inscripcions per participar ja s’ha iniciat i finalitzarà el 4 de desembre, darrer dia per publicar els directes al web. A partir del 16 d’octubre s’obrirà el termini creatiu, on els grups rebran l’acompanyament de creadors de contingut.

Un cop finalitzat el termini per presentar directes, un jurat d’experts valorarà l’execució, la qualitat i l’originalitat dels continguts, i durant la segona quinzena de desembre es comunicarà qui són els finalistes. Aquests competiran al febrer en una final on es decidiran els guanyadors de cada categoria.

En la seva primera edició, AMIC-Directes va comptar amb la participació de 600 joves que van publicar un total de 56 streamings. Per territoris, 275 estudiants eren de Barcelona, 227 de Girona, 56 de Lleida, 30 de Tarragona, sis de Menorca, tres de Castelló i tres de València.

La primera edició del concurs ‘AMIC-Directes’ clou amb èxit
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram