À Punt Mèdia i les universitats valencianes han posat en marxa la cinquena edició del Talent Audiovisual Universitari, Pitching Universitats Valencianes-Sector Audiovisual, que se celebrarà l’1 de juny a l’edifici Germà Bernàcer de la Universitat d’Alacant. L’objectiu de la iniciativa és detectar el talent creatiu de l’alumnat universitari i posar-lo en contacte amb el sector audiovisual, tant privat com públic.

La convocatòria s’adreça a l’alumnat que cursi o hagi cursat els dos darrers anys estudis de grau o màster de l’àmbit de la comunicació i l’audiovisual als centres coorganitzadors: Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat d’Alacant, Universitat Miguel Hernández d’Elx, Universitat Jaume I de Castelló i Universitat CEU Cardenal Herrera.

Es pot participar en sis categories: ficció, no-ficció, formats televisius, noves finestres, programes de ràdio i pòdcasts, i branded content i comunicació institucional. El termini per presentar treballs finalitza el 7 de maig. La comissió organitzadora seleccionarà els 12 projectes finalistes el 17 de maig.

En la selecció, la comissió organitzadora valorarà especialment l’originalitat, la novetat, la qualitat formal i el tractament narratiu.

L’alumnat presentarà els projectes finalistes l’1 de juny davant una taula formada per professionals del sector audiovisual. La jornada es completarà amb les reunions bilaterals presencials entre els equips dels projectes i les productores interessades.

En la primera edició del Pitching de l’Audiovisual Valencià es van implicar 91 alumnes amb 22 projectes, l’any següent van participar un total 156 alumnes amb 46 projectes, en la tercera edició van ser 184 alumnes i 45 projectes, i l’any passat van ser 151 alumnes amb 38 projectes.