À Punt Mèdia i les universitats valencianes han posat en marxa la quarta edició del Talent Audiovisual Universitari, Pitching Universitats Valencianes-Sector Audiovisual, que se celebrarà el 2 de juny a la Universitat CEU Cardenal Herrera. L’objectiu de la iniciativa és detectar el talent creatiu de l’alumnat universitari i posar-lo en contacte amb el sector audiovisual, tant privat com públic.

La convocatòria s’adreça a l’alumnat que curis o hagi cursat els dos darrers anys estudis de grau o màster de l’àmbit de la comunicació i l’audiovisual als centres coorganitzadors: Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat d’Alacant, Universitat Miguel Hernández d’Elx, Universitat Jaume I de Castelló i Universitat CEU Cardenal Herrera.

Es pot paticipar en sis categories: ficció, no-ficció, formats televisius, noves finestres, ràdio, i branded content i comunicació institucional. El termini per presentar treballs finalitza el 8 de maig. La comissió organitzadora seleccionarà els 12 projectes finalistes el 18 de maig.

Es aquesta edició es vol potenciar el vessant innovador dels projectes que naixen de les aules, per la qual cosa en la selecció es valorarà especialment l’originalitat i la novetat, juntament amb la qualitat formal i el tractament narratiu

Enguany, després de dos anys condicionats per la pandèmia, s’ha dissenyat una edició totalment presencial amb tots els ingredients de la iniciativa: presentació de projectes davant una taula d’experts, punts de trobada per al sector audiovisual i les seves associacions representatives; espais per a les reunions cara a cara entre els equips universitaris que han presentat projectes i les productores interessades, entre altres.

En la primera edició del Pitching de l’Audiovisual Valencià es van implicar 91 alumnes amb 22 projectes, en la segona van participar un total 156 alumnes amb 46 projectes, i en l’any passat van ser 184 alumnes i 45 projectes.