La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha posat en marxa el procés de licitació per adjudicar el servei d’investigació i de valoració qualitativa dels programes emesos per Televisió de Catalunya i les principals cadenes de l’Estat que es reben a Catalunya.

En els darrers onze anys, aquesta tasca ha estat realitzada per la multinacional alemanya GfK a través del producte Jurat d’espectadors, un panell que valora diàriament els continguts televisius que va veure el dia anterior.

“Aquesta eina s’ha demostrat no només necessària si no imprescindible per a la presa de decisions, tant pel que fa al disseny de noves estratègies de programació com per a l’avaluació qualitativa del grau de satisfacció de l’espectador amb els nostres programes”, argumenta la CCMA.

Així doncs, l’ens públic ara obre una licitació pública per contractar un panell amb una mostra suficient que representi el conjunt de la població del país major de 16 anys, perquè valori amb indicadors qualitatius els programes dels principals canals que emeten a Catalunya, amb una especial incidència als de la CCMA.

El pressupost base del concurs és de 130.000 euros (sense IVA) per un contracte d’un any (prorrogable un més). El termini per presentar ofertes finalitza el 6 d’octubre.