La Direcció General de Comunicació del Parlament Europeu ha posat en marxa una convocatòria del Programa de subvencions per a mitjans de comunicació, en aquesta ocasió per incrementar el coneixement entre la ciutadania del paper i els valors de la UE de cara a les eleccions de 2024.

Els projectes han de complir una doble funció: d’una banda, proveir d’informació regularment, de manera “fiable, plural i no partidista” sobre les eleccions europees de 2024 i sobre el treball de l’Eurocambra (especialment les implicacions sobre la vida diària dels ciutadans), i de l’altra, promoure la participació i l’activació de ciutadania i organitzacions de la societat civil en el debat sobre els comicis.

Les accions han de ser multiplataforma i contenir una estratègia per a la interacció en línia. Els mitjans als quals es dirigeix aquesta convocatòria són agències de notícies, canals de televisió i de ràdio, mitjans digitals i impressos.

El termini per presentar sol·licituds finalitza el 26 de gener de 2023. Les actuacions han de tenir una durada mínima de sis mesos, i podran començar l’1 de setembre i el 31 de desembre de 2023 i estendre’s com a màxim fins al 31 de desembre de 2024.

La subvenció serà com a màxim el 70% dels costos subvencionables per a l’acció mediàtica.