David Mir (Girona, 1990) és soci fundador i conseller delegat de Catalonia Audiovisual Media, l’empresa propietària de TV La Selva, la primera televisió de la comarca amb emissió per TDT i internet, nascuda aquest 2022. Fundador i copropietari de Digital Hits FM, també assumeix la direcció de Banyoles TV i la producció executiva de diferents emissores municipals com Girona FM, Ràdio Sarrià, Ràdio Santvi i Ràdio Tremp. Un tot terreny que va iniciar-se a TV Pla de l’Estany abans de la posada en marxa de la TDT, i va continuar al Canal Català de Girona. A Comunicació 21, Mir explica la posada en marxa d’un nou canal televisiu a la Selva.

TV La Selva es posa en marxa aquest any després d’obtenir la llicència que va deixar anar Nicola Pedrazzoli.
Quan Pedrazzoli es ven la llicència de teve.cat, signem l’acord de compravenda el setembre de 2021. L’autorització del Consell de l’Audiovisual de Catalunya arriba l’abril de 2022, se’ns autoritza la llicència d’emissió com a TV La Selva i és quan iniciem les emissions del canal.

Quin és el panorama televisiu a la comarca de la Selva?
Actualment, l’estructura del múltiplex de la Selva l’integren dues televisions més que havien de ser públiques, però que mai es van posar en marxa. Des de 2008, coincidint amb la posada en marxa de la TDT, en gairebé totes les comarques gironines hi havia la presència d’un mitjà, excepte a la Selva.

Per què l’aposta per la Selva?
La nostra experiència ens diu que només es rendible una televisió per comarca. No se m’acudiria mai a anar a qualsevol comarca a posar-hi una televisió si ja n’hi ha una. A la Selva, l’única cosa semblant que hi havia és un portal web on s’hi pengen vídeos. Així, veiem una oportunitat i una necessitat informativa que té la comarca, amb una població de 170.000 persones. Que, a més, té dues poblacions costaneres de pes, com Blanes i Lloret de Mar, que tenen molta força informativa.

Quina és la prioritat que us heu fixat com a model televisiu?
La nostra prioritat és que el model de mitjà es basi en el servei públic, la qualitat, i la proximitat per a tots els municipis de la comarca i els seus habitants. Quan dissenyes una televisió des de zero has de tenir en compte que la prioritat és oferir als telespectadors allò que cap altra televisió pot donar-los-hi. Per això, en poc temps, TV La Selva ja està omplint un buit informatiu i d’entreteniment a la comarca.

Quina realitat social i informativa té la Selva?
Té dues realitats molt diferenciades: la Selva marítima i la interior. Per això, hem d’intentar adaptar-nos operativament per cobrir aquestes dues realitats. D’entrada, comptem amb els estudis centrals a Blanes, però la previsió és que de cara al segon semestre de l’any vinent obrim una altra seu a la Selva interior. Així tenim garantida la cobertura informativa de les dues realitats de la comarca.

“En pocs mesos TV La Selva ja està omplint un buit informatiu i d’entreteniment a la comarca”

Per què van triar Blanes com a punt neuràlgic del projecte?
Blanes és de les poblacions més nombroses en quant a habitants, té un gran teixit associatiu i econòmic. Tot i que hem estat molt ben rebuts per la majoria de municipis de la comarca, Blanes té una sensibilitat especial per a la televisió. És una població de llarga tradició televisiva d’àmbit municipal, però amb la posada en marxa de la TDT, l’any 2008, el projecte no va ser viable. Ara viuen el nostre projecte amb molt entusiasme.

Quines són les potes de la programació?
La principal és la informació de proximitat: informatius i transmissions en directe. Hi ha dos informatius diaris, al migdia i al vespre, i un coproduït amb la resta de televisions de les comarques gironines. Properament es posarà en marxa un magazín esportiu (dilluns i divendres); un magazín diari (dimarts, dimecres i dijous) i un debat en forma de tertúlia (divendres a la nit). Amb pocs mesos ja hem realitzat retransmissions de diferents festes majors, la Fira de l’Aigua de Caldes de Malavella i la Fira de la Llet de Vilobí d’Onyar. El repte majúscul que tenim en el full de ruta és la cobertura informativa de les eleccions municipals de 2023.

Quin és el seguiment que està tenint el projecte en aquests primers mesos?
Quan emetem qualsevol contingut de la comarca a temps real sumem una bona audiència, amb puntes de fins a 28.000 espectadors. Aquesta dada la vam obtenir durant les cinc nits del concurs internacional de focs d’artifici de Blanes. I això ens diu que, tot i ser una televisió molt jove, cal continuar apostant-hi. Però més enllà de la TDT, també hi ha la possibilitat de consumir els continguts a la carta a través del web. Així i tot, hem d’anar ampliant l’oferta de continguts.

Què pot aportar el nou OTT de La Xarxa que està a punt d’aparèixer?
Ens garantirà molta més visibilitat arreu. Ens permetrà jugar en una altra lliga, juntament amb les grans marques dels mitjans de proximitat del país. Però sense oblidar la finestra de la TDT. Avui, disposar d’una llicència de televisió a la TDT encara és vàlid i atractiu. Per tant, com més canals de distribució dels nostres continguts, millor.