Èric Rosique (Barcelona, 1998) és l’actual director de Ràdio Ciutat de Tarragona. Llicenciat en Periodisme a la Universitat Rovira i Virgili el 2020, va entrar a formar part de l’equip de Ràdio Ciutat de Tarragona un any abans. Ha passat per totes les vessants informatives i tècniques de l’emissora, des d’informatius fins a cobertures especials. A més, ha format part de l’equip d’informatius del cap de setmana dirigint el Notícies en xarxa i els butlletins locals de La Xarxa. Rosique entoma el repte de continuar apostant per la comunicació local amb una mirada jove, i amb el suport i la tutela del CEO i fundador de Ràdio Ciutat de Tarragona, Quim Espinosa, qui exercia de director del mitjà. A Comunicació 21, Rosique aposta per la proximitat i la innovació com a eines per continuar transformant la comunicació.

Des d’aquest octubre lideres el projecte de Ràdio Ciutat de Tarragona. Quina és la mirada d’un jove de 23 anys assumint la direcció d’una ràdio?
Una mirada jove, fresca i amb nous continguts. Actualment, la comunicació està encaminada cap a altres vies, i fins i tot ha canviat el paper dels mitjans de comunicació respecte a l’audiència. Ara, els agents, que són els oients, també fan d’agents comunicadors, i hem d’estar més a prop d’ells.

De quina manera?
Volem posar-nos el focus en diferents plataformes, fer que la ràdio sigui un espai obert a la ciutadania. Nosaltres som una ràdio per internet que fem molts pòdcasts, però a mi, el que m’agradaria, és que tots els nostres programes es puguin distribuir per totes les plataformes. Cada cop s’estan fent notar més, i aquesta mirada és la més important, ser a les xarxes, perquè si no aquesta comunicació queda diluïda.

Com has afrontat aquest repte?
Ser director del mitjà on vaig començar, el qual considero casa meva, és un repte majúscul. I ho faig amb la responsabilitat i amb la il·lusió que comporta dirigir el lloc on sempre m’han estimat. Ràdio Ciutat de Tarragona és una referència, i jo me’n sento partícip des del primer dia.

Per acabar sent la veu dels partits del Nàstic a l’emissora.
[Somriu] El meu somni sempre ha sigut retransmetre partits de futbol. A Ràdio Ciutat de Tarragona vaig entrar-hi com a becari als informatius, i l’any passat vaig fer el pas als esports. Així vaig complir un dels meus somnis: fer transmissions esportives. Del Nàstic, però també del Club Bàsquet Tarragona. Actualment continuo fent les retransmissions i també hem començat a fer un programa previ als partits.

“Apostem per la proximitat i la innovació, han de ser la nostra recepta d’èxit”

Com a director de l’emissora, quin és el teu propòsit?
Continuar fent créixer un projecte jove, fresc, dinàmic i que sigui un reflex de la seva idiosincràsia, tal com va néixer: canviar el paradigma de la comunicació local a Tarragona.

De quina manera?
Apostant per la proximitat i la innovació. Aquestes dues premisses han de ser la nostra recepta d’èxit. Transitem i ens adaptem a un món canviant. Ràdio Ciutat neix amb una naturalesa diferent d’altres ràdios: emetre exclusivament per internet. Ara, gairebé deu anys després, és una ràdio on té cabuda tothom (amb projectes com Podcast City, entre d’altres) i feta per a tothom. Vam néixer innovant i ho continuarem fent.

Una de les novetats de la nova temporada és el redisseny del web.
Tot just l’hem acabat d’estrenar. És una eina fonamental, i aquest redisseny és una mostra més de les nostres ganes de créixer i de la nostra manera de comunicar. Abracem els canvis i ens hi adaptem constantment.

Tenint en compte que és una emissora relativament jove, com podeu competir amb una emissora consolidada com Tarragona Ràdio?
No es tracta de competir, sinó de treballar conjuntament, m’agradaria fer xarxa amb la resta de mitjans. Consolidar un mitjà és oferir el millor que tens, tenir una programació atractiva i objectius diferents. Nosaltres cada dia pensem com podem millorar, i la qüestió és consolidar-nos com un producte més.

Un dels distintius de Ràdio Ciutat de Tarragona és el perfil jove dels seus treballadors.
Així és. Volem que la gent jove tregui el seu talent i la seva passió pel periodisme, donar oportunitats des del primer minut. Som abanderats d’un periodisme jove, d’acollir aquells joves acabats de sortir de la carrera que vulguin menjar-se el món en el periodisme.

“Tenim el repte de fomentar la participació activa de la nostra comunitat”

Quins són els objectius que us heu fixat a partir d’ara?
Fer els millors continguts de proximitat i créixer a través de les noves plataformes. En el context de transició digital que viuen els mitjans de comunicació, en el qual nosaltres vam néixer, hem d’aprofitar les nostres pròpies eines, les plataformes existents i estar preparats pel que vingui. Apropar-nos a nous públics i mercats per escoltar-nos on i quan vulguin. En un moment de canvi, hem d’estar preparats per entendre els nous reptes de la comunicació i adaptar-nos-hi.

A l’audiència digital se l’anomena comunitat.
A Ràdio Ciutat de Tarragona hem creat una comunitat i cal continuar formant part de la vida dels nostres oients i el nostre entorn. Ho hem de fer arribant per totes bandes. Tenim el repte de fomentar la participació activa de la nostra comunitat a través d’eines intuïtives.

La cobertura informativa va més enllà de Tarragona?
Sí, nosaltres ens obrim més enllà de Tarragona, a nous territoris, perquè tenim la ciutat com a eix central, però el que passa a la demarcació és molt important. Hem de poder parlar-ne, posar-hi el peu i informar més enllà de tot el Camp de Tarragona i província. Hi serem presents trepitjant el territori a través dels directes.

Quin vincle teniu amb La Xarxa?
És cabdal, nosaltres vam començar a col·laborar-hi a partir dels Jocs del Mediterrani, i juga un paper fonamental. Tenim un pla estratègic que va conjunt amb La Xarxa, seguint aquesta transformació digital que volem fer a les ràdios, i hi anirem de bracet, tenim una comunicació molt fluida. És l’agent dinamitzador de les ràdios locals del país, i ho tenim molt en compte.