Joan Ignasi Gómez (Vilanova i la Geltrú, 1991) és el nou gerent de Canal Blau en substitució de Jordi Martí, qui ocupava el càrrec des de 2008 i s’ha jubilat. Va començar a fer ràdio amb 14 anys i acumula una àmplia experiència en comunicació audiovisual. Entre d’altres, ha dirigit els programes Quarts de Nou de TV3, Gaudeix la Festa de La Xarxa i Vida privada de Canal Blau. Expert en cultura popular, Gómez ha estat a la comissió de seguiment del Protocol Festiu de Barcelona, el consell de la Festa Major de Vilafranca del Penedès, la comissió de protocol de les Festes Majors de Reus, i la comissió de protocol de la Festa Major de les Neus a Vilanova i la Geltrú. A Comunicació 21, traça la nova aposta digital de Canal Blau en aquesta nova etapa en la direcció.

Com es presenta l’oportunitat de liderar Canal Blau?
Un cop l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l’empresa municipal que gestiona la ràdio i la televisió van obrir el procés de selecció per presentar projectes per a Canal Blau en forma de concurs públic, vaig presentar-m’hi. La meva proposta va ser la guanyadora. Canal Blau és casa meva! El que més m’engresca és treballar on he desenvolupat la majoria de projectes.

Quin és el llegat que et deixa el teu predecessor, Jordi Martí?
Em deixa un llegat molt bo. Una casa molt ben equipada, una unitat mòbil nova en alta definició, la continuïtat nova i amb tota la comarca novament coberta. El llegat predisposa a poder salvar temps molt complicats per als mitjans de proximitat.

La comunicació de proximitat viu en un canvi constant, especialment en l’era digital i tecnològica.
Som en un moment d’identitats complexes. Actualment, hi ha una certa por que el món local es vagi diluint, que quedi emmarcat en un model de televisió i ràdio que ha d’evolucionar. Els continguts que es fan són molt bons, però l’objectiu és que cal distribuir-los de manera diferent per arribar a tothom. La televisió i la ràdio de proximitat han de canviar el xip i adaptar-se a la nova realitat digital.

De quina manera?
La idea és molt clara: cal posar per davant com l’usuari rebrà les notícies que elaborem. En el cas de Canal Blau tenim una televisió comarcal i una ràdio més municipal. Per això, posarem en marxa un tercer mitjà: un diari digital on tindran cabuda tots els productes audiovisuals, amb un editor propi.

Què aportarà aquest nou diari digital?
Podrem alimentar molt millor els perfils que tenim a les xarxes socials, que avui estan una mica desendreçats. Aquests continguts audiovisuals tindran molt més recorregut que el que tindrien sortint només a la ràdio o la televisió. Aquí és on cal aplicar el canvi de xip: quan una cosa surt l’hem de treure, no podem esperar-nos a l’informatiu del migdia o del vespre. Hem de guanyar la cursa de l’última hora, fent-ho ràpid i bé.

“Posarem en marxa un tercer mitjà: un diari digital on tindran cabuda tots els productes audiovisuals”

Quin nom tindrà el nou digital?
Canal Blau! Aquesta marca és inequívoca i no la perdrem de cap de les maneres. Però ha d’anar acompanyada d’una repensada de la imatge gràfica perquè aquesta pugui aplicar-se en tots els dispositius i en tots els productes que fem.

Quan serà visible per a l’usuari?
És una de les fites que ens hem fixat per a la nova temporada, el setembre vinent. Òbviament, hi haurà aspectes que activarem a curt termini. El setembre serà el moment per ensenyar alguna de les cartes que jugarem.

Què canviarà en la dinàmica de treball un cop poseu en marxa el nou diari digital?
La prioritat serà digital. La informació es canalitzarà primer per aquí, pel diari digital. Ja no esperarem a l’informatiu de televisió i de ràdio per difondre la informació. Aquesta prioritat ens prepara per al futur, ens posa en la pista de sortida. Ja hi ha experiències d’aquest tipus, tot i que és difícil trobar-les en el sector públic. Tinc una confiança cega en el personal de la casa, estic segur que ho aconseguirem. A més, som conscients de les necessitats de la casa.

Canal Blau es planteja aterrar en altres plataformes?
Més aviat que tard. Estic convençut que hi ha continguts que fem que podrien tenir sortida a Twitch, i podríem provar-ho. No tenim la capacitat de fer productes diferenciats per a cada plataforma, però algun dels productes que fem sí que poden tenir-hi sortida.

Un dels streamers de referència al país a l’univers Twitch és Gerard Romero, un vilanoví de soca-rel. Seria una gran aposta fitxar-lo per Canal Blau?
[Riu] Ens coneixem des de fa molts anys! Canal Blau va ser el primer mitjà on Romero va començar a gaudir del periodisme i la comunicació, sent el locutor dels partits del CF Vilanova. També havia fet un programa de televisió. És un crack, crec que ara té fites molt més altes en la professió.

“Amb La Xarxa+, cada mitjà podrà tenir clara la seva personalitat com a televisió, sense despersonalitzar-se”

Quin ha de ser el suport de La Xarxa en aquesta nova etapa de Canal Blau?
Voldríem tenir tota la relació possible, i si pot ser una mica més. Sense La Xarxa no hi hauria el mapa audiovisual que hi ha arreu de Catalunya, això és obvi. Ajuda a l’intercanvi de continguts a nivell de peces i de producció de programes i a fomentar una vocació de servei públic que no ocupen uns altres mitjans.

No competeixen?
Nosaltres no volem competir amb ningú, perquè el que fem no té competència, ningú farà una televisió local amb la perspectiva que nosaltres tenim. Que la gent sàpiga què passa al costat de casa seva és importantíssim, i aquest distintiu, el de la proximitat, només li pot oferir un mitjà local.

I la nova plataforma La Xarxa+, què pot aportar?
Em sembla un projecte meravellós. Des d’una televisió de proximitat no tenim les eines, el pressupost i el personal per poder fer una plataforma com la que ha cuinat La Xarxa. Crear aquesta sinergia, amb un aparador on l’usuari pot veure els continguts en qualsevol moment, és fantàstic. Amb La Xarxa+, cada mitjà podrà tenir clara la seva personalitat com a televisió, sense despersonalitzar-se.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram