L’Arxiu del Regne de Mallorca a Palma va acollir dilluns la segona Jornada de formació i innovació per a mitjans de proximitat, organitzada per la Direcció General de Política Lingüística juntament amb l’AMIC Illes Balears, que va reunir més de 35 assistents. Sota el títol Aprenentatges, noves eines tecnològiques i noves oportunitats per a modernitzar els mitjans de proximitat impresos i digitals en català, doctors i experts en la temàtica van intercanviar experiències i presentar casos d’èxit.

La primera ponència va anar a càrrec de Genís Roca, especialista en processos de transformació empresarial, desenvolupament de negoci i cultura digital, i president de la Fundació.cat, que va fer una anàlisi i visió de futur sobre el que han de conèixer els mitjans de proximitat. Roca considera que per als mitjans digitals de proximitat “és essencial treballar en la mida, l’agilitat, construir la seva marca i crear un ecosistema d’aliances necessàries”.

L’altre ponent, Pepe Cerezo, consultor expert en estratègia i transformació digital d’empreses de comunicació, va oferir la ponència Els models de filiació: una alternativa per a la premsa local. “La membresia és un model de compromís entre mitjà i audiència, generant una comunitat a la qual ofereixo un servei, seguint els meus valors i missió”, va apuntar.

“Des de la Direcció General de Política Lingüística volem contribuir en aquestes jornades perquè el català serveixi com a instrument d’interpretació del món”, va dir en l’obertura de la jornada la directora general, Beatriu Defior Barcons, qui va agrair a l’AMIC i als mitjans assistents per col·laborar en aquest fet.

“L’associació té una força indiscutible: la premsa de proximitat, la qual té una riquesa basada en la diversitat i pluralitat”, va dir en la seva intervenció Ramon Grau, president de l’AMIC Illes Balears. “Els mitjans han d’informar a la gent d’un territori sobre el qual els preocupa, adaptant-se als nous hàbits digitals”, va destacar.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram