News International ha donat a conèixer les xifres dels lectors que s’han subscrit als seus diaris online que tenen accés de pagament des del passat juliol. En concret, són 105.000 subscriptors que han accedit a pagar pels continguts del The Times i el dominical The Sunday Times.

Del total, la meitat han pagat per subscripcions d’una setmana (a dues lliures), per abonaments mensuals a l’edició de l’iPad (9,99 lliures) i a través de Kindle. La resta correspondrien als usuaris que en algun moment han pagat una lliura per accedir un sol dia als seus continguts digitals.

A aquesta xifra caldria sumar els 100.000 subscriptors de les edicions impreses que han activat els seus comptes digitals, els quals permeten l’accés a les versions online dels diaris, per la qual cosa el còmput de lectors dels productes digitals arriba als 200.000.

“Per primera vegada en 225 anys estem venent còpies del Times en un suport diferent del paper”, va comentar James Harding, director del rotatiu, qui va afegir que el diari havia “adoptat una postura valenta davant de l’econòmicament suïcida de regalar el periodisme a la xarxa”.

“Ens complau informar que funciona. Queda encara un llarg camí per recórrer, però tenim confiança que serem capaços de complir la nostra promesa de crear un nou model de negoci per als diaris, un que funciona en paper, a internet, a l’iPad i en futurs enginys”, va manifestar Harding.

Per la seva part, el conseller delegat de les operacions europees i asiàtiques de News Corporation, James Murdoch, es va declarar “encantat” amb “el progrés fet en tan poc temps”, i va remarcar que, des de que s’han aquests nous productes, ha crescut la circulació de pagament de The Times.