La companyia nord-americana American On Line (AOL) ha decidit acomiadar 900 treballadors de l’empresa, un 20% de la seva plantilla a nivell mundial. 200 de les baixes procedeixen d’Estats Units i les 700 restants de l’Índia. La notícia arriba poc després de la compra per part d’AOL del diari digital Huffington Post per 228 milions d’euros.

Segons va informar el conseller delegat d’AOL, Tim Armstrong, l’empresa passarà a tenir a partir d’ara més periodistes col·laboradors. En l’actualitat, AOL té 5.000 treballadors i reduirà la plantilla en 900 llocs de treball. 200 als Estats Units i 400 a l’Índia hauran de plegar, mentre que 300 més del país asiàtic passaran a treballar com a subcontractats per les empreses MindTree Ltd i Hewlett Packard Com.

En el comunicat, Armstrong informa que oferiran programes d’assistència, assessoria i tecnologia als treballadors que acomiadin, i que en aquesta nova etapa, fruit de la compra del Huffington Post, s’invertirà més en l’equip editorial de la casa i en periodistes col·laboradors.

El conseller delegat d’AOL va justificar la mesura adduint a que l’empresa està ara més sanejada que no pas fa anys, i que “des del punt de vista de la gestió, s’ha d’invertir per ser rendible”.

L’acord entre AOL i el Huffington Post generarà un nou grup de comunicació que esperen que tingui 253 milions de visitants al mes arreu del món. La fundadora de la publicació digital, Arianna Huffington, serà la nova presidenta i editora en cap del Huffington Post Media Group.