La companyia d’internet AOL comprarà el portal web de notícies The Huffington Post per 231 milions d’euros, i crearà un grup de mitjans que acumularà 117 milions de visitants al mes als Estats Units. Arianna Huffington, cofundadora del The Huffington Post, encapçalarà el nou grup mediàtic The Huffington Post Media Group.

L’adquisició de The Huffington Post per part d’AOL forma part de la intenció de potenciar la vessant informativa de l’oferta que passaria a combinar informació, anàlisi i entreteniment premium, a través dels seus diferents productes. L’acord pretén combinar la infraestructura i l’escala d’AOL amb l’enfocament pioner a internet quant a periodisme digital de The Huffington Post i la seva innovadora construcció de les comunitats online.

AOL abonarà 220 milions d’euros en efectiu i sobre la resta no ha especificat el seu mètode de pagament. El nou grup de mitjans arribarà a 270 milions de persones arreu del món. El grup té diversos portals d’internet com Engadget, TechCrunch, Moviefone, MapQuest, Black Voices, AOL Music, AutoBlog y StyleList, entre d’altres.

Segons AOL, les direccions de cada companyia i els accionistes de The Huffington Post ja han aprovat l’acord, que s’espera que estigui formalment tancat a finals del primer o principis del segon trimestre de 2011.