El blocaire Bill Lasarow ha deixat de publicar el seu blog al diari digital The Huffington Post des de que la seva propietària Arianna Huffington va vendre el diari al portal AOL per més de 230 milions d’euros. El motiu és que reclama a la companyia que li pagui per la seva feina ara que clarament té fons per fer-ho. Una col·laboració que Lasarow porta fent de manera gratuïta des de fa 5 anys, des dels orígens del diari.

El propi Lasarow ha començat una campanya per sumar nous blocaires a la vaga. El també editor del Visual Arts Source, un mitjà que també contribuïa amb el HuffPost, reclama que s’habiliti un sistema retributiu per a tots els col·laboradors i autors de blogs que han contribuït amb la seva tasca a la reputació i bon posicionament del portal.

Lasarow admet que molts blocaires van acceptar voluntàriament treballar sense cobrar per l’alt nivell d’exposició que suposava estar al Huffington i la repercussió que obtenien de les col·laboracions. Ara bé, considera que són còmplices d’un acord “poc ètic i hipòcrita” basat en la premissa de què professionals qualificats i experimentats aportin talent sense obtenir cap retribució, quan el mitjà que l’aprofita sí que l’aconsegueix. I precisament per aquest motiu, Lasarow fa una crida a la rebel·lió.

No és la primera vegada que aquesta protesta es posa sobre la taula. Des de diversos fòrums s’ha criticat l’estratègia empresarial del HuffPost, i fins i tot s’ha creat un grup al Facebook, Hey Arianna, can you spare a dime?, que reclama a l’empresària que comparteixi els diners que s’ha embutxacat amb la venda del diari a AOL.

Des del Huffington Post, el seu portaveu Mario Ruiz respon que el diari paga als periodistes per la seva feina, però ho veu diferent en relació als blocaires, que col·laboren gratuïtament, diu, a canvi de poder arribar a una gran audiència.

Font: 233grados