Durant el seu primer mes d’existència, el mur de pagament dels nou principals mitjans d’Eslovàquia, reunits en la plataforma Piano Media, ha aconseguit ingressar 40.000 euros. Una bona xifra si es té en compte una població internauta de 2,5 milions de persones i un poder adquisitiu en general no massa alt.

El conseller delegat de Piano Media, Tomáš Bella, s’ha mostrat satisfet pels resultats: “La gent de seguida ha entès el concepte d’un sistema semblant al de la televisió per cable, i sembla que l’hem encertat també amb el preu, de 2,90 euros” mensuals, va assegurar la setmana passada. El preu anual és de 29 euros.

Actualment, una segona onada de grups editors eslovacs estaria valorant entrar a la plataforma en un futur. Tampoc es descarta una expansió d’aquest mur de pagament a altres països europeus.

Quan es va posar en marxa el sistema, Bella va assegurar que esperava que s’hi subscrigués entre el 0,8 i l’1,5% dels internautes del país, i entre el 5 i el 15% d’aquí uns cinc anys.

Fonts: Escacc / The Guardian