El diari The New York Times començarà a cobrar pels continguts del seu web a partir del pròxim 28 de març. La fórmula escollida pel diari novaiorquès serà l’accés gratuït a vint articles al mes, i a partir d’aquí els lectors hi haurà tres opcions: una subscripció mensual al web i a una aplicació pel mòbil de 15 dòlars; una de 20 dòlars per l’accés a l’edició digital i a la de l’iPad, i finalment 35 dòlars per la global, que suposa un accés al nytimes.com per totes les plataformes. Els subscriptors a l’edició en paper del diari tindran accés gratuït.

La intenció del diari és que només paguin els usuaris que més vulguin aprofitar el diari, i aquells que arribin des de les xarxes socials, els agregadors i els buscadors de forma eventual no hagin de pagar pels continguts. Per aquest motiu, els articles vistos des de qualsevol d’aquestes plataformes no computaran pel màxim de 20 articles mensuals. Amb una excepció: l’accés des del buscador Google, que serà limitat. Com a màxim es podrà entrar a cinc articles cada dia des del buscador més utilitzat a la xarxa.

Amb la confirmació del sistema de pagament del New York Times arriba una de les notícies més esperades i que ja se sabia des de fa més d’un any. De passada, el diari novaiorquès, un dels més prestigiosos del món, aporta la seva proposta en l’ingent debat sobre el negoci del periodisme a internet i els sistemes de cobrament per la informació a la xarxa.

L’aposta dels responsables del New York Times respon a un doble objectiu: l’opció de pagament serveix per atraure ingressos dels lectors més fidels, que estaran disposats a pagar per la subscripció, i al mateix temps no es foragiten els visitants ocasionals a l’edició digital, que són els més assidus.

El diari explica en una carta els motius que l’han portat a prendre aquesta decisió. “És un pas important que esperem que es percebi com una inversió que enfortirà la nostra capacitat d’oferir un periodisme d’alta qualitat per a tots els lectors del món i des de qualsevol plataforma”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram