El diari The New York Times segueix endavant amb els seus plans de cobrar per accedir als seus continguts digitals i està perfilant una versió de pagament que començarà a funcionar aviat. De moment encara no ha transcendit el preu que faran pagar, quins continguts, ni la data concreta d’entrada que entrarà en funcionament.

Els responsables de la companyia editora del rotatiu novaiorquès han confirmat en un comunicat que el model de pagament de NYTimes.com es troba en la seva fase final de proves i que esperen fer el llançament d’aquí a poc temps. El New York Times ja va anunciar l’any passat que a partir d’aquest 2011 començaria a cobrar als lectors que accedeixin a la seva edició digital de manera freqüent.

El diari novaiorquès, doncs, manté els seus plans de no quedar-se enrere en una tendència que ja apliquen alguns dels seus principals competidors, com ara The Wall Street Journal. Segons dades de Nielsen, NYTimes.com és el portal de notícies més popular d’Estats Units, amb una audiència de 17 milions de lectors nord-americans cada mes.

La firma editora assegurava en el mateix comunicat que ha detectat una millora en els ingressos per publicitat impresa els mesos de gener i febrer, i també en el segment digital. Les accions de The New York Times Company van pujar el dimecres un 2,77% a la borsa de Nova York, a on es negociaven a 10,4 dòlars cada una i a on acumulaven una revalorització d’un 34% en els últims sis mesos.