La televisió britànica ja pot tornar a emetre publicitat mitjançant la tècnica coneguda com d’emplaçament, consistent en ubicar un producte o una marca en el transcurs d’un programa o sèrie, ja sigui mostrat de fons o citat o emprat pels actors. Es tracta d’una pràctica comuna a l’Estat espanyol i que ara el regulador britànic Ofcom n’ha aixecat la seva prohibició.

El product placement ha debutat al Regne Unit amb l’aparició d’una màquina Nescafé al programa matinal de la cadena ITV. La decisió de tornar a permetre aquesta pràctica ha rebut la crítica de sectors eclesiàstics i d’organitzacions mèdiques perquè consideren que posa en dubte la confiança de l’audiència en els operadors i poden fomentar estils de vida poc saludables.

L’únic requeriment de l’Ofcom és que les cadenes avisin els telespectadors sobreimpressionant la lletra P durant tres segons al principi i al final d’un programa quan s’empri aquesta pràctica publicitària.

El product placement no està permès als telenotícies, espais infantils o d’actualitat ni tampoc per a productes concrets com begudes alcohòliques o productes amb alt contingut de sal, sucre i greix.

A l’Estat, la publicitat per emplaçament està regulada per la Llei General de Comunicació Audiovisual, que estableix que no es podrà inserir en espais infantils i no podrà condicionar la independència editorial d’una cadena. El públic ha de ser informat de l’emplaçament del producte al principi i al final del programa, i quan es reprengui l’espai després d’una pausa publicitària.