La indústria periodística nord-americana ha aconseguit aturar l’escalada de tancaments de mitjans de comunicació que va començar de la mà de la crisi econòmica l’any 2008. Segons es desprèn de l’estudi State of the Media in 2011, elaborat per l’empresa Vocus, el 2010 van tancar als Estats Units 151 capçaleres, una xifra que suposa la meitat de les aproximadament 300 que van caure el 2009.

Dels 151 mitjans que van acomiadar-se l’any passat, 109 eren setmanaris impresos, 12 mensuals, sis diaris de paper i nou digitals. Paral·lelament a aturar els tancaments, el mapa mediàtic nord-americà va viure el llançament de 724 noves capçaleres. La xifra, no obstant, s’ha de relativitzar, ja que la majoria, fins a 688, corresponen a la plataforma de mitjans locals d’AOL Patch.com.

En televisió, es van estabilitzar els acomiadaments de periodistes, excepte en el cas de la cadena ABC, de la qual van haver de marxar 300 professionals.