L’empresa californiana Google ha sondejat diversos editors de revistes per valorar la possibilitat de crear un quiosc de premsa digital específic per a tablets i telèfons mòbils intel·ligents. Un lloc de venda de diaris digitals proporcionaria una eina perquè les empreses de mitjans poguessin vendre versions de les seves publicacions dissenyades per a tabletes i telèfons intel·ligents basats en el sistema operatiu Android.

Així, Google ha mantingut contactes amb editors com Time Warner, Conde Nast i la corporació Hearst. Aquesta operació podria obrir un nou camp de batalla amb l’altre gegant a internet, Apple, ara capdavanter en aplicacions digitals.

En aquest sentit, Google defensa que el seu sistema operatiu suposaria un cost un 30% menor que el que Apple sol realitzar a les seves vendes per iTunes. Google també ha ofert als editors algunes dades personals dels clients que comprin les versions digitals de les seves publicacions.

Canvis a iTunes

Segons Reuters, Apple estaria planificant alguns canvis a la seva botiga online iTunes per facilitar que els editors puguin obtenir nous clients i compartir les dades personals d’aquests amb els editors.

De moment, ni Apple ni Google han volgut fer declaracions sobre aquests possibles nous serveis. El mes passat, Google va començar a vendre llibres digitals a través de la seva botiga online, un mercat fins ara dominat per Amazon, de manera que ha intensificat la competència amb Apple, que també ven llibres electrònics pel seu iPad.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram