L’empresa californiana Google ha sondejat diversos editors de revistes per valorar la possibilitat de crear un quiosc de premsa digital específic per a tablets i telèfons mòbils intel·ligents. Un lloc de venda de diaris digitals proporcionaria una eina perquè les empreses de mitjans poguessin vendre versions de les seves publicacions dissenyades per a tabletes i telèfons intel·ligents basats en el sistema operatiu Android.
Així, Google ha mantingut contactes amb editors com Time Warner, Conde Nast i la corporació Hearst. Aquesta operació podria obrir un nou camp de batalla amb l’altre gegant a internet, Apple, ara capdavanter en aplicacions digitals.
En aquest sentit, Google defensa que el seu sistema operatiu suposaria un cost un 30% menor que el que Apple sol realitzar a les seves vendes per iTunes. Google també ha ofert als editors algunes dades personals dels clients que comprin les versions digitals de les seves publicacions.
Canvis a iTunes
Segons Reuters, Apple estaria planificant alguns canvis a la seva botiga online iTunes per facilitar que els editors puguin obtenir nous clients i compartir les dades personals d’aquests amb els editors.
De moment, ni Apple ni Google han volgut fer declaracions sobre aquests possibles nous serveis. El mes passat, Google va començar a vendre llibres digitals a través de la seva botiga online, un mercat fins ara dominat per Amazon, de manera que ha intensificat la competència amb Apple, que també ven llibres electrònics pel seu iPad.