El nou director del vespertí francès Le Monde, Erik Izraelewicz, ha fet una crida a repensar el model del diari que dirigeix per la transformació radical que estan vivint els mitjans de comunicació, i com a exemple de model a seguir ha citat el diari digital nord-americà Huffington Post.

Izraelewicz manté que cal situar-se millor en l’actual cultura multimèdia que triomfa a internet i que ha permès al diari d’Arianna Huffington assolir la xifra de 25 milions de lectors mensuals. “En menys de cinc anys s’ha imposat com un diari de referència, competint amb els principals diaris del país”, ha opinat el nou director de Le Monde sobre el Huffington Post, adquirit recentment pel proveïdor d’Internet AOL per 234 milions d’euros. Pierre Bergé, Xavier Niel i Matthieu Pigasse van pagar 110 milions d’euros per fer-se amb el 60% de les accions del rotatiu francès.

Izraelewicz, que és director de Le Monde des de dijous passat, creu que el vespertí “ha de canviar”. Recorda que els francesos es van assabentar de la dimissió de Mubàrak per una alerta de mòbil i que van seguir la situació a través d’internet. Defensa, no obstant, mantenir “la mateixa qualitat” als nous suports que s’estan imposant, com ara els dispositius mòbils o les tauletes informàtiques.

En la seva candidatura a la direcció del vespertí francès, Izraelewicz va apostar per la fusió de les redaccions en paper i web, ja que “tenir dos equips diferents per produir una mateixa marca no és sostenible ni des del punt de vista econòmic ni editorial”.