Les 18 cadenes de televisió més importants de França han signat una carta per protegir-se contra l’eventual interès pel seu sector dels grans grups d’internet com Google, Yahoo o Apple. Més que un document amb valor jurídic, es tracta d’un codi de bona conducta, va assegurar a Le Monde el director de màrqueting de France Télévisions, Philippe Deloeuvre.

Segons va assenyalar al vespertí francès l’analista Philippe Pestanes, d’Ineum Consulting, l’objectiu és evitar que aquests actors “parasitin” els seus programes i es beneficiïn dels seus continguts sense haver pagat res. Per això, en aquesta carta reclamen que les grans corporacions d’internet negociïn directament amb els actors més grans del sector televisiu francès.

Deloeuvre assegura que les 18 cadenes signants s’oposen a qualsevol iniciativa que busqui treure rèdit dels seus programes reenviant els telespectadors per internet als seus continguts sense cap acord previ amb les televisions.

Aquest moviment estratègic a França es produeix un mes després que la multinacional Logitech presentés Revue, un adaptador que servirà per connectar-se a la plataforma Google TV. El mateix Google ultima un acord amb Sony per desenvolupar una nova generació de televisors. La primera gran corporació d’internet a pujar al carro de la TV va ser Yahoo, que l’any 2009 es va unir amb Samsung, el primer fabricant mundial de televisors.

Font: Efe